Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedrageri af kommisionssalg - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i den uheldige situation, at jeg i marts måned indgik en aftale med en "virksomhed", om at sælge nogen af mine rester af skjorter.
- Det er en noget længere historie, men det korte af det lange, er at jeg lavede en faktura, som først skulle betales når alle var solgt.
Denne faktura blev oprettet igennem dinero.
Mit issue er nu, at manden er smuttet under jorden og er eftersøgt af politiet.
Hvordan skal jeg skrive denne faktura ind i mit regnskab? Skal jeg lave en kreditnota og justere mit lager, som at varen er "stjålet"?

Lidt hjælp søges (:

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor forfølger du ikke dit krav?  Manden skal jo nok dukke op på et eller andet tidspunkt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv og hør om du kan få det på skrift fra politiet at manden er eftersøgt og titalt for svindel, i givet fald ville jeg lægge den i regnskabet og så kreditere fakturaen. Normalt skal du forsøge at inddrive pengene før du må gøre det ... men du er heller ikke forpligtet over evne, så hvis du vurderer at det vil være omsonst at forfølge kravet og du desuden kan dokumentere det i form at dokumentation fra politiet, så tror jeg ikke du får nogen problemer.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, sagen er meget omstændig.
Han har bedraget andre virksomheder, og ligeledes nogen her på AMINO.
Jeg kan sagtens forfølge det, men som politiet siger, så skal jeg ikke regne med at få hverken penge eller mit produkt tilbage igen.

Så jeg skal blot vide hvordan jeg skal taste det ind i mit regnskab...

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret Mikkel.
Skal jeg bruge dokumentation fra politiet før jeg kan tage denne beslutning?
Der er blevet sendt rykker og der bliver ikke reageret på det.
Han har lign sager på sig, og det er så vidt, at der vil blive foretaget en anholdelse, så snart han bliver fundet.

Om han så derefter kan refundere mit produkt eller vælge at betale, det tror jeg så ikke kommer til at ske.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg skrev, du skal politianmelde det og bruge anmeldelse som bilag og skrive på det, at politiet har svaret det ikke kan indhentes - og der er som jeg beskrev forskellige regler for at afskrive det under og over 3000 kr - og den med at man ikke kan forpligtes over evne er ikke det store værd, og slet ikke hvis det er over 3000 kr, for der er reglerne ret klare, at det skal være endeligt 100% konstateret, hvor du under 3000 sikker bare kan bruge politianmeldelsen som bilag for at skrive det af

Det kan afskrives på en konto for svind (som du muligvis må oprette hvis den ikke findes - eller du kan afskrive det via vareforbrug/beholdning men jeg ville lave en ny konto til svind med moms under vareforbrug. Du bør ikke lave en kreditnota, for hvem skulle ha den? Du vil vel ikke kreditere svindlere, så ikke noget med kreditnotal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)