Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man stadig få fradrag når ens kone arbejder i ens firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer. Er der ikke noget med at man kan få en økonomisk fordel af at give sin kone løn fra ens firma eller er der et fradrag?

For to år siden begyndte min kone at lave alt min bogføring for mit firma, og hun bruger et par timer hver uge på det.  hun har ikke fået en krone for at gøre det, men er det ikke dumt ?   

er der ikke noget med at der er et fradrag man kan bruge eller hvordan er det nu det er?   ( hun tjener selv næsten 400.000kr pr år. før skat.  Så der er vel næsten 50.000kr op til topskatten) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid en god ide at optimere til topskattegrænsen og flytte rundt på indkomsten hvis det er muligt. Du skal nok lige have en revisor ind over :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotografen:

hej med jer. Er der ikke noget med at man kan få en økonomisk fordel af at give sin kone løn fra ens firma eller er der et fradrag?

For to år siden begyndte min kone at lave alt min bogføring for mit firma, og hun bruger et par timer hver uge på det.  hun har ikke fået en krone for at gøre det, men er det ikke dumt ?   

jo når hun rent faktisk laver arbejdet kan du da sagtens betale hende. To muligheder - medhjælpende hustru hvor overskud kan fordeles eller du ansætter hende som bogholder (ville jeg gøre) og registrerer som ansat og betaler hende helt almindelig løn. 3-400 kr i timen og dermed en en 2.500  -3-500 om måneden kan du sagtens forsvare for arbejdet. Det giver kun mening hvis du selv ligger i topskat, for ellers er skatten den samme og du skal jo naturligvis indberette til skat som helt normal ansat - med feriepenge og alt (som hun ikke forfølger men som du skal gøre fordi folk desværre selv som ægtefæller bliver uenige her og der)

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)