Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger brainpower

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København / Bordeaux
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Le Raït Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer

jeg har lige brug for lidt udvidet power til brainstorm her :-) Jeg har en koncept ide, som jeg skal finde den rette partner til. Derfor håber jeg, at I har lyst til at tænke med over, hvem jeg evt kan henvende mig til. Først skal præmissen lige på plads:

Jeg er i opbygningsfase også med mit overordnede brand &-vinbonden, hvorunder jeg har en masse aktiviteter. Jeg laver vin i Frankrig, og importerer den hertil DK hvor jeg bor - jeg sælger min vin både til privat og b2b, laver vinsmagninger, events, fredagsbarer mm. Jeg lancerer lige om lidt mit første nyhedsbrev for på den måde at forsøge at øge det private salg. Med tiden vil jeg også importere og sælge venner og bekendtes vine. Men det skal være under mit brand således, at køberen har tillid til mig som person og ikke nødvendigvis behøver at kende vinene. Der er sådan ca 4 mia vinhandlere i DK - man må adskille sig på en el anden måde og det her er blevet min måde :-)

For at bygge videre på mit eget brand vil jeg indgå samarbejde med en større aktør om min nye ide, som i korte træk handler om at skabe en ny salgskanal for private vinkøbere. Jeg skal arbejde med: direkte distribution, vin leveret sammen med lækre snacks/ost/brød/pølse, genbrug af flasker mm. Lidt i stil med en gammeldags mælkemand som i stedet for mælk kører med vin og snacks.. og leverer direkte til døren. Det overordnede budskab for konceptet er noget med "livsnyder" og "produkter til bordets glæder" - altså ikke som ofte med vin til at gemme i kælderen, men noget med at sætte det på bordet, drik, spis, nyd, hav det sjovt. 

Min partner skal være en virksomhed, som ikke selv kan noget med vin - det skal jeg selvsagt levere. Til gengæld skal de være gode til at lave koncepter inden for mad og de skal have en god evne til at konceptualisere og have æstetisk sans fordi det skal designes og se lækkert og retro ud (hvis jeg kunne ville jeg levere på hestevogn eller veteranlastbil el lign). 
Jeg havde selv eksempelvis Cofoco i tankerne som oplagt partner. De ville være gode, fordi de forstår at lave koncepter, designe emballage og designe hele oplevelsen omkring at købe deres ting, de har erfaring med logistik (roomservice) mm. Desværre har de for travlt til at gå ind i projektet. SÅ hvem eksisterer der udover Cofoco, som kunne være relevant at henvende sig til??
bedste hilsener
Jon
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)