Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opløsning ApS firma.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino bruger.

Jeg har et spg. Til jer.
Jeg skal til at lukke mit firma, fordi jeg er blevet vejledet forkert hen ad vejen, så nu er jeg i den situtation at jeg skal lukke ApS'en. Jeg fik vide at jeg kunne bare hæve de penge som jeg har indskudt til firmaet, og det har jeg gjort dem gang. Men nu hvor jeg har undersøgt her i amino, så kan må man ikke. Så hvad gøre jeg nu, hvor jeg skal lukke firmaet? Hvordan gøre jeg det på den måde uden smerte og hovedpine?

Håber at jeg kan få nogle amino folk til at hjælpe mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

tager hjælp fra en revisor ex find en via www.agera.dk   Lukning er en lang (tidsmæssig især) procedure. Du må absolut ikke bare hæve noget som helst uden det er med skat som løn (eller udbytte som nok slet ikke er aktuelt her) - det vil kunne blive meget dyrt, så første skridt er givet, at søge den neutraliseret ved omg at indbetale kapitalen på erhvervskontoen igen OMG

Pengene kommer ud uden skat NÅR selskabet er lukket og det kan tage alt mellem 5 og 10 mdr - Jeg går ud fra, at du er uden gæld siden du hævede, og så ved lukning ved erklæring være det som sikrer, at du kan få en rest kapital ud - men der skal skattekvittance og ganske meget andet til. 

Der kan også være aktiver du har købt, varer, computer eller andet, som du ikke bare kan beholde, men skal ha købt ud inden lukningen - alt det kan en revisor/økonomiperson let hjælpe med - Læs evt også om de metoder der er til lukning her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html 

Ind med kapitalen omgående inden du får dobbelt skat ud af det og så få ordentlig vejledning denne gang  - god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Tak for svaret.

Men min partner er gået ud af firmaet hvor han har taget sin del af indskud, dvs 25000kr. Altså han har været med i firmaet fra starten, men kun en lille periode, og derefter gik han ud pga intern uenigheder. Han tog sin del og har overdrevet resten af 50% til mig. Så derfor ejer jeg 100% firmaet men uden den halve indskud. Hvad skal jeg så gøre her? Kan det give problem til mig? Kan min tidligere partner får konsvenkendser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skal følge Johns råd og få hjælp til at afslutte det. Din makker kan ikke bare tage halvdelen af kapitalen ud af selskabet og samtidig overdrage hans anparter til dig. Hvis du skal eje dem skal du købe dem for dine egne midler - ikke selskabets penge.....

Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Whiskey

Tak for din svar. 

Men nu er det jo sket, og han er ude, og har taget sin del, og har overdraget det hele til mig, minus 25000kr. hvad kan jeg gøre nu, for at undgå bøvl med skat og de andre diverse?

De 25000kr han har taget fra firmaet kan der ske noget med ham, dvs hæfter han sig på noget som helst? Eller er det mig der går ud over fordi jeg er ejeren af ApS nu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal nok vide mere præcist hvad er sket hvornår. Hvis din makker som medejer bare har taget 25.000 kr og forladt pladsen, så har han jo hævet et ulovligt aktionærlån som der så ikke vil være fradrag for men derimod personlig skat af for ham for at sige det primitivt. Så må man vide - hvad betyder det han ER UDE - 

Det virker ikke til, at DU har købt hans aktier - så hvordan er han mon ude?? Det kommer han jo kun ved at sælge sine aktier, ellers har han bare ulovligt hævet penge ??

Hvordan er du kommet til at eje det? Har du formelt købt hans aktier - så kan du jo nok regne ud, at det kan du, som Whiskey skriver ikke ha gjort med selskabets penge, det skulle jo være med dine egne - så er han overhovedet ude? Er der en salgs aftale for aktierne - er de overdraget - er det i ejerbog, ejerregister eller er det bare noget i har talt om, som om at han får sine 25.000 og så er det hele dit - hvilket slet ikke kan gøres

Man kommer aldrig ud af et ApS ved bare at hæve sit indskud og så sige firmaet er den andens - begge begår noget ulovligt

Problemet går ikke over af sig selv eller kan gemmes væk i en skuffe - og du skal jo også ha lukket - ellers skubber du problemet + en masse nye foran dig som en snebold

Du kommer ikke uden om en advokat, og så skal de 25.000 ind igen hvis du skal kunne lukke med erklæring (eller for den sags skyld i princip helt lige meget hvordan du skal lukke) Fat en advokat og gør det sammen med din partner, for det er nok ham der først og fremmest har skatte problem ved bare at ha hævet, men som ejere har i begge et kapitalansansvar - og en af jer, eller begge er direktører/var direktører. Det koster lidt penge, men fat i en advokat for det kan garanteret ramme jeg begge. Brug evt den der stiftede selskabet for jeg - det tror jeg ikke I selv har gjort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey John. 

Tusind tak for din besked. 

Så dvs, at jeg skal få det opgjort med ham inden årsafslutning for firmaet. Ellers er vi begge på den?

Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten de penge vi har indskudt til firmaet, er nogle lån vi har fået fra hver sin familie. Hvordan kan de få deres penge tilbage, hvor det er kun lån vi har taget Til at stifte firmaet. Det giver ikke mening at man skal betale skat, af det penge som man har sparet op og betalt før. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan advokaten fortælle men som skrevet i første svar:  I skal lukke selskabet og så vil de penge der er tilbage blive udbetalt, og er det under 50.000 ialt (25 hver) så vil I ikke skulle betale skat, I vil få fradrag i aktieindkomst af tab i forhold til 50.000 kr - og de penge der måtte være tilbage til udbetaling må I så bruge til at betale jeres lån med. Der er således ikke skat af dem - og er de tabt er der fradrag (27% her formentlig) tab på aktieindkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Så dvs, at der er stadige håb at hente der ude. Fordi jeg vil ikke have nogle bøvl med skat og de andre myndigheder. 

Hvor meget vil sådan en sag ca. koste hos en revisor

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)