Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. domæne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal lave en hjemmeside for min kæreste. Jeg har leget lidt med Wix og synes det er til at gå til men prøver også andre udbydere som Squarespace mv.

Hører gerne for og imod og måske foreslag til lignende sider hvor det er "let" at lave egen hjemmeside.

Jeg vil dog gerne sikre mig domænet og købe det nu, selvom jeg ikke har fundet ud af hvor hjemmesiden skal laves. 

Hvor køber jeg domænet så jeg kan få det til at virke på den hjemmeside jeg nu vælger at lave, uanset hvilke udbyder, og uden jeg er bundet af alt muligt og skal betale for at det virker på min hjemmeside? Er ikke så vigtigt om det koster 50 kr eller 100 kr. at købe. Vigtigst er at det er nemt/ gratis at "flytte" og ikke koster et mdr. abonnement ved siden af det jeg skal betale for hjemmesiden.

På forhånd tak for dem der vil øse ud af erfaring.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger en host der hedder Namecheap, du kan købe Domænenavn og Hosting for omkring 250 kr. det første år (tilbud på hosting), så senere kommer hosting til at koste mere.

Hvis du kun vil have domæne, så kan du også bare købe det på Namecheap, og så senere hen ændre DNS (Domain Name Servers) hen til den hosting du har, du kan også få hjælp til dette af de forskellige hosts. Men hvis du køber begge på samme tid, så vil det blive gjort af sig selv.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde kunne købe det næsten alle steder, hvor du også køber plads til din hjemmeside. Du kan godt kun købe domænet og have det liggende hos en udbyder, indtil du finder ud af hvor du vil have din hjemmeside. Så flytter du bare domænet fra den ene udbyder til den anden. Det klares helt automatisk.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret...

Undersøgte på Dandomain og derfor jeg kom lidt i tvivl. Synes der stod noget med at det kostede noget at "pege" det et andet sted hen. Men det er nok unertegnede der har misforstået.. Synes det er lidt indviklet det med domæner og så mange udbydere af dem :-)

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

JTJP10:

Tak for svaret...

Undersøgte på Dandomain og derfor jeg kom lidt i tvivl. Synes der stod noget med at det kostede noget at "pege" det et andet sted hen. Men det er nok unertegnede der har misforstået.. Synes det er lidt indviklet det med domæner og så mange udbydere af dem :-)

Yes, det er DNS som man "peger" hen på en server/hosting.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, læste ikke lige det hele igennem. Men ja, der er nogle hosting sider som vil have et beløb for at gøre sådan noget. Men på Namecheap er det gratis..

Nu hvor jeg tænker over det, så synes jeg at det er ret sjovt at jeg aldrig har brugt en dansk hosting før, selvom hvis deres servere er i Danmark så giver det også bedre loading time på ens side.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

hvis deres servere er i Danmark så giver det også bedre loading time på ens side.

Ikke nødvendigvis, kommer an på en hel del ting.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 60
Fra  www.netglobe.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige nu hos Netglobe da tilbyder vi de første 50 kunder 1 års gratis hosting på vores Pro Webhotel 1. Brug rabatkoden "juli2015dk"

Inde i vores kontrolpanel, da kan du installere et CMS ganske gratis med 1 klik, vi hjælper naturligvis hvis da ville være behov for det :-). 

Du kan læse mere på vores hjemmeside http://www.netglobe.dk

Netglobe.dk - Kvalitets webhotel med høje oppetider, effektive backup rutiner, lynhurtige svartider og meget mere. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)