Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af forside til website - Kan jeg få lidt inspiration?! (ikke teknisk)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg mangler nogle ideer og inspiration til forsiden af en hjemmeside som jeg (stort set) ellers er færdig med. Hjemmesiden er hovedsageligt bare en info side, og sælger ikke nogle episke produkter som man kan designe en cool hjemmeside til.

Dog synes jeg alligevel at den nuværende forside jeg har lavet er meget kedelig, og tænker at man må kunne lave et eller andet som er mere spændende.

Det kunne være fedt hvis i kunne komme med nogle ideer/skitser/inspiration til hele eller dele af forsiden. Det tekniske kan jeg selv bøvle i, det er mere den "kreative" del jeg efterspørger hjælp til.

Håber nogle har lyst til at tage et kig :-)

http://old.lissau.dk/

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der har nogle gode ideer, eller har set andre smarte forsider som i kan henvise til?

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julius 

Inspiration er fint, men det er som regl bedst at gå igennem en design process først når man skal finde et nyt design. 

Hvis du selv vil stå med det, så sørg for du sætter dig ind i de basale design principper osv. 

Det er den der med at to virksomheder kan have den eksakt samme frontend, men ikke få samme success (det er der en årsag til).  

Anyways til inspiration kan jeg anbefale dribbble.com og behance.net (jeg har ingen økonomiske interesser i nogen af dem). 

Held og lykke, og husk og vis os hvad du ender ud med! 

Mvh
Dennis O Madsen
ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julius 

Hvis jeg var dig ville jeg få tage et super skarpt stemningsbillede af ét eller flere af dine produkter, og lade dem roterer på en fuld bredde slider på forsiden. Skriv evt. call to action tekster indover, for at henvise dine besøgende til de relevante undersider :-) 

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Yes

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er reklamemand & grafisk designer ikke sælger, så vil anbefale en anden approach end Simon! 

Forskellen på de to er som udgangspunkt om man er ude på at lave et salg nu og her(kort sigt), eller er ude på at skabe en kunde(branding) der laver mange køb, kommer tilbage, og deltager i flere af dine aktiviteter(langt sigt). 

Istedet for Call to action som hoved fokus, ville jeg fokusere på dit dit Value Proposition først, før jeg tænker på at koble det sammen med et eller flere call to actions. 

Nøgle ordet her er især på positionering, positionering, positionering! 

Den kniv skarpe stemnings billede ville jeg fokusere på at under støtte dit VP, istedet for rent at tænke i produkt billeder, der laver visuelt call to action... et VP kan godt være et produkt billede, men det kan også være andre ting (det kommer an på kontekst)! 

Markedsførings vinklen kræver en del mere (og er et noget mere langsigtet arbejde) end salgs vinklen, så du kan overveje at starte med Julius løsning, hvis du ikke føler dig klar til at lege Mad Man endnu. Der kan du dreje nøglen rundt med det samme ... 

Min partner er reklame fotograf for flere af de store bureauer og en mester til billedbehandling, hvis du får brug for hjælp med billed materialet :-) 


Sidst vil jeg dog sige, at alle de råd her ikke reder dit design! 
Lige nu har du ret i det slet ikke virker, og alverdens banners og tekster vil ikke ændre på det! (snakker især om vægur).
Det er stort set alle design principper den går galt med fra farvevalg, til selve kvaliteten af de grafiske elementer osv.. 
Hvis det er et hobby projekt, så prøv at kikke på de kilder jeg nævnte tidligere, hvis det er en succesrig virksomhed, så se om du ikke kender nogen der kan hjælpe dig lidt! 



Held og lykke med det. 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Østerbro
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at minimalistiske designs er meget inde for tiden, men jeg syntes det kunne være ret lækkert, hvis du havde lidt flere farver. Du bruger allerede blå farver lidt igennem temaet, måske det ville være ret pænt, hvis du integrerede noget blåt i dit logo eller nogle blå infobokse eller lignende?

Hygger mig med små projekter - I min fritid arbejder jeg på mit hobbyprojekt usedbicycle.co.uk.

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom der noget mere at tykke i ... tak ;-)

Jeg forstår ikke helt

Dennis O. Madsen:
så du kan overveje at starte med Julius løsning, hvis du ikke føler dig klar til at lege Mad Man endnu. Der kan du dreje nøglen rundt med det samme ...

Kan du prøve at forklare det på en anden måde..?

Den nuværende forside på (den som har været idag) har bare været noget ufærdigt noget som jeg har leget lidt med. 

Jeg er selv rimelig god med billeder (dog ikke prof), men behøver ikke hjælp til det. 

Angående vægur.dk, så var det en affiliate hjemmeside jeg lavede for et par måneder siden og nu har solgt. Synes ellers ikke den så dårlig ud, men lader til jeg har meget at lære ;-)
Den side jeg linkede til er en større virksomhed (familie virksomhed som navnet afsløre ;) hvor jeg pt. er "ansat." Så det er rimelig vigtigt at den ser godt ud, men alting er næsten en forberedning i forhold til den nuværende.

Kunne være fedt hvis de har lyst til at snakke med mig en halv time på et tidspunkt, og uddybe dine synspunkter og erfaringer lidt? Skriv evt. til mig på 53 38 08 28 eller jl@jk3.dk hvis du har tid/lyst til at hjælpe mig lidt :-)

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra København N
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Esben Bock Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julius,

Jeg synes sådan set, dit site er meget flot og minimalistisk. Men jeg tror altid, det er vigtigt at have noget meget tydelige knapper med call to action. Det har jeg for eksempel på min side her med vindpap. Jeg foretrækker de grønne knapper. Men det kan være andre farver, som er mere passende eller mere effektive.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)