Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engross-salg til Norge (varer fra Asien) - skal sendes fra Danmark af. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Webflair.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle eksperter,

Jeg har en butik i Danmark, hvor jeg på nuværrende tidpunkst kun sælger til private i Danmark. Jeg har nu fået muligheden for at sælge mine varer (tøj) til en butikskæde i Norge. 

Jeg får mine varer produceret i Asien, men ønsker naturligvis ikke at min kunde i Norge, kan se jeg får det lavet i Asien. Jeg tænker derfor at få det sendt til Danmark og få det ompakket og derefter sende det videre til Norge. Har hørt om noget kaldet toldoplag og udførsel af dokumenter, men er stadig ret usikker på hvad der er bedst.

Det skal siges at varene ikke behøver være på lager i Danmark før det bliver sendt videre. Blot at der skal anden label "brand" på forsendelsen inden det bliver sendt videre ( det er blot 2 kubikmeter - kasser).

Er der nogle skarpe hoveder som har nogle ideer? Jeg er bossidende i København.

På forhånd tak.

Mvh/ Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Rasmussen:
men ønsker naturligvis ikke at min kunde i Norge, kan se jeg får det lavet i Asien.

 

Problemet er at varens oprindelseslandet altid vil være produktionslandet, så din kunde vil altid kunne se på indfortoldningen hvor varen kommer fra, forudsat at det er din kunde der selv forestår indfortoldningen i Norge. 

Et toldoplag betyder at der ikke betaler told ved varens modtagelse, da varen slet ikke skal ind i EU, men eksporteres videre til et land udenfor EU.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)