Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny iværksætter søger lidt hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Fra  CM-Support Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Har startet et IT-support firma op alene, og har haft et par kunder som har betalt de fakturaer jeg har sendt ud via Dinero.

Jeg har læst at hvis ens omsætning er under 50.000 kr. skal man ikke betale moms af det man tjener. Passer det og er det kun det første år eller er det indtil man har omsætningen oppe over de 50.000 kr?

Og så til det dumme spørgsmål. Kan en kort forklare mig hvad forskællen er imellem moms og Skat? Er lidt usikker på dette.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker også svar på dette

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, hvis du tjener under 50.000 kr Pr/år så er du ikke forpligtet til at betale moms, det vil til gengæld også sige at du ikke må ligge moms på fakturaen

Du SKAL momsregistreres når du indser at du kommer til at tjene 50.000 på et år, så hvis du laver 20.000 hver måned skal du allerede registrere dig nu selvom du ikke har ramt 50.000

Da du oprettede din virksomhed spurgte de dig inde på virk.dk om du ville momsregistreres eller ej. hvis du har valgt ja, så SKAL du betale moms nu. hvis du valgte nej skal du ikke..

Vi leger lige at du har udført arbejde for 1000.- 

Hvis du ikke er momsregistreret så forbliver din regning på 1000, hvis du er momsregistreret så skal du tilføje dette, det kan gøres inde på dinero...

Du kan heller ikke trække moms fra de ting du køber hvis ikke du momsregistreret. 

Skat er hvad du betaler af din indtjening efter dine udgifter er trukket fra. lad os sige at du står  1250.- i plus inkl. moms, så trækker du momsen fra som er 250.- i tilfældet. så har du 1000 tilbage og skal så derefter betale skat af dette beløb.

Håber det hjalp, er sikker på andre kan forklare det bedre :D

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Fra  CM-Support Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit gode svar. Det besvarede det jeg søgte.

Men du skriver at man kan slå momsen fra på Dinero. Gør man det når man laver en faktura, dvs. at man skal slå det fra hver gang man laver en faktura? Eller kan man "disable" momsen indtil man har en omsætning over de 50.00 kr.?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tolga:
Du har ret, hvis du tjener under 50.000 kr Pr/år så er du ikke forpligtet til at betale moms

Sikke da en gang vrøvl du skriver - når du udtaler dig bør du have styr på reglerne.  Der er altså stor forskel på omsætning og fortjeneste.

Reglerne er som følgende: 

Omsætter man for mere end 50.000 indenfor en periode af 12 måneder skal man lade sig moms reg.  Du skal faktisk lade dig moms reg. så snart du kan se at du vil kommer over de 50.000 i omsætning indenfor 12 måneder.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skuda os det jeg skriver kloge! 

Tolga:

Du SKAL momsregistreres når du indser at du kommer til at tjene 50.000 på et år, så hvis du laver 20.000 hver måned skal du allerede registrere dig nu selvom du ikke har ramt 50.000

Og med tjene mener jeg omsætning, så rolig nu.

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

CM-Support:

Tak for dit gode svar. Det besvarede det jeg søgte.

Men du skriver at man kan slå momsen fra på Dinero. Gør man det når man laver en faktura, dvs. at man skal slå det fra hver gang man laver en faktura? Eller kan man "disable" momsen indtil man har en omsætning over de 50.00 kr.?

Jeg gjorde det under produkter, oprettede et produkt som hedder "1050 - salg af varer/ydelser uden moms"

Fik en aftale i hus senere hvor jeg indså at jeg ville omsætte for mere end 50.000 også ændrede jeg dem til "1000 - salg af varer/ydelser med moms" selvom jeg endnu ikke har ramt 50.000

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Tolga:
Det skuda os det jeg skriver kloge! 
Tolga:
Og med tjene mener jeg omsætning, så rolig nu.

 

Kan du selv høre hvor dum du lyder?  

Hvordan skal spørgeren vide at du mener omsætning når du skriver fortjeneste?

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Fra  CM-Support Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret. 

Jeg forstod hvad du mente, plus efter at have snakket med banken, er jeg helt med.

Når man har/eller ved man kommer til at faktureret for mere end 50.000 kr. i et regnskabs år, skal man moms registrerer sig. Smile   

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

CM-Support:

Tak for svaret. 

Jeg forstod hvad du mente, plus efter at have snakket med banken, er jeg helt med.

Når man har/eller ved man kommer til at faktureret for mere end 50.000 kr. i et regnskabs år, skal man moms registrerer sig. Smile   

Yups :) det var så lidt :)

Som jeg også sagde så var der sikkert nogle der kunne forklare det bedre :)

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)