Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat udlæg for hjemmeside-plugins købt i udlandet? (Bogføring, overdragelse, nyt selskab, Dinero)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer en ny virksomhed / IVS

Jeg har privat købt en del plugins (til hjemmesider) hos forskellige leverandører i udlandet (nogle af dem er købt i forbindelse med udviklingen af mit selskabs hjemmeside / men udlagt privat). 

Betalingen er foretaget med mit private visa over paypal
Og jeg har selvfølgelig adgang til fakturaer på alle købene. 


Pluginsne har licenser så de kun kan bruges i et produkt. 

Nogle af pluginsne er allerede blevet brugt på mit selskabs egen hjemmeside. 

Nogle af pluginsne er allerede blevet brugt i produkter til kunder af den nye virksomhed. 

Nogle af pluginsne ønsker jeg at bruge til fremtidige kunders hjemmesider. 


Hvordan overdrager man sådan noget til firmaet? 
Hvordan bogføre man det? / trækker jeg pengene ud jeg har købt plugins for privat. 

Mvh
Dennis O. Madsen


Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

bogføres som ydelseskæb - enten <EU eller uden for - i selskabet - og hvis du skal låne et selskab penge på lidt længere sigt, så skal du lave lånebrev og beregne markeds rente - eller bruger du bare konto for udlæg som modkonto - og så fører du penge fra firma bank over til selv - kredit firmabank (minus) og debet udlæg som så går i 0

Du kunne godt overveje en online bogholder her i starten . De er ikke dyre - søg på www.agera.dk efter en der lige vil hjælpe nyt IVS med Dinero

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

a. Jeg har lidt penge i selskabet fra de første fakturerede kunder som jeg gerne vil have nogle af ud i privaten. 
b. Samtidigt har jeg nogle investeringer der er lavet med henblik på: 

1. Aktiver der direkte er indkøbt privat med henblik på starten af virkomheden (feks til kontor, plugins til virksomhedens-hjemmeside osv). 
2. Udstyr der oprindeligt er købt med freelance/privat for øje, som jeg nu har brug for i virksomheden istedet for i freelance/privaten(feks arbejdsudstyr macbooks, imacs osv), plugins osv.

Du hjalp mig en del med det forhold i sidste tråd .. 

Men er bare meget i tvivl om bogføring af de plugins både dem der er købt som 1 og 2...


Jeg har en "uofficiel" partner i firmaet, der driver andre virksomheder, og har drevet virksomhed i mange år ... desværre er han i sverige lige nu, så han kan ikke hjælpe...

Desuden vil jeg meget gerne lære det selv / have overblikket selv ... 

Tænker ikke en virksomhed som vores får særlig mange posteringer, når jeg først er kommet igennem opstarten.. 

MEN! 
Vi skal lige have serviceret nogle flere kunder og faktureret dem, så har jeg planer om at følge dit råd.
Er klar over det ikke er optimal rækkefølge - men nok desværre vilkårene lige nu!  
Har også lagt mærke til at dinero har et tilbud med et års pro, hvor der følger 4 timers revision med. 

Endnu engang tak for hjælpen og alle de god råd! 
Du må sige til hvis jeg kan gøre noget, for at gengælde! 

Mvh
Dennis O. Madsen
 





Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis, 

Vil nu også anbefale som John siger, at få lidt råd her i starten.

Hvis du blot har nogle konkrete spørgsmål, så vil jeg hellere end gerne være behjælpelig. Jeg bogfører for en del forskellige virksomheder, dog kun en enkelt som anvender Dinero :-)

Fang mig på mail hvis det har interesse; d.k.p@post.com.

Vh.

Dennis K.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kronborg
No offence, men du fremstår ud fra dit indlæg stort set anonym :-)  
Jeg har tænkt mig at følge Johns råd, men når det bliver aktuelt self være varsom med hvem jeg bruger... 

Hvis du vil, må du meget gerne give mig lidt mere info eller markedsførings materiale på: 
dennis@omadsen.com

Eller give lidt henvisninger til din hjemmeside, agera, eller lignende så jeg kan se hvad du er for en :-) 

Mvh
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)