Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken speditør?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står og skal til at importere en lille pakke fra Sydkorea og har aldrig importeret fra 3.-lande før. Pakken fylder lidt over 0,1 cm^3, vejer ca. 25 kg. og har en værdi af ca. 30.000 kr. Jeg kunne godt tænke mig en smertefri løsning hvor jeg ikke render ind i alt muligt, da jeg som sagt ikke har prøvet dette før. Der er jo mange muligheder, bl.a. UPS, DHL, EMS osv., men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i herinde vil anbefale. Samtidig vil jeg høre hvordan man koordinerer det med sin leverandør? Skriver man bare til leverandøren at man gerne vil have det sendt med UPS og så finder en dag hvor UPS kan hente pakken eller? 

Venlige hilsener 
Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Den bedste løsning er for sådan en forholdvis lille pakke er at bruge et kurerfirma f.eks UPS DHL, eller Fedex, Brug ikke EMS da de levere gennem Postdanmark hvilket kan tage lang tid mht fortoldning.

Spørg din leverandør om en pris på på fragten via et kurerfirma, normalt vil leverandører de have en god aftale med et eller flere kurerfirmaer. Alternativt kan du spørge en danske speditør hvad det vil koste hvis de hjemtager godset via deres kureraftaler. Gå aldrig direkte til et kurerfirma i Danmark da deres priser er alt for høje, det er langt billigere at bruge en danske speditør som har en storkunde aftale med div. kurerfirmer.

Prøv at få nogle priser fra danske speditører, jeg kan anbefale nedenstående firmaer, Bed om en "All IN" pris dør til dør. 

Primecargo

Geodis Wilson

Link logistics  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige.

Husk at du skal være importør registreret for lovligt at kunne importerer.

Ligeledes er det vigtigt at du husker at tegne en transportforsikring, det kan gøres billigt hos First Marine. 

 

Hilsen Ravn

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Jeg er både import- og eksportregistreret, så det er på plads. Jeg vil forsøge mig med de firmaer du har anbefalet. 

Tak igen
Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det billigst vil nok være at få din leverandør til at afsende varen via et kurerfirma.  lad os endelig høre hvad du kommer frem til at forskellige priser.

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal nok skrive hvilke priser jeg får lokket ud af de forskellige firmaer. :)

Det kan være jeg skal høre min leverandør hvilke priser de kan tilbyde også, som du skriver. Men kan jeg ikke være uheldig at få problemer med fortoldningen hvis jeg ikke selv står for forsendelsen? 

Hilsen
Jacob

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Man får normalt sjællendt problemer med indfortoldningen når man bruger et af de kendte kurerfirmer, uanset at om man selv eller leverandøren forstår fragten. Da kurerfirmaet har alle oplysninger på godset samt faktura,  vil de allerede starte toldbehandlingen før godset er kommet til Danmark, det betyder at toldbehandlingen er afslutet meget hurtigt efter godset er ankommet til Danmark. 

Det eneste problem der kan være ved toldbehandlingen er at de anvender en forkert varekode -  Så undersøg på forhånd hvad varekoden skal være for dit produkt, Varekoden kan du maile direkte til kurerfirmaets toldafdeling, så snart du har nogle forsendelses data.

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Tak for al hjælpen. :) 

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JKalle,

Jeg arbejder for Trust Forwarding (www.trustforwarding.com) vi vil da gerne uforpligtende give dig et tilbud. Vi laver bla. luftfragt, kurer & søfragt

Kontakt os endelig på 3232 4488 eller trustcph@sas.dk

Mvh Casper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)