Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ecommerce - hvilken platform til potentiel large-scale site ala Just-eat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ganske god ide (synes jeg selv) til et projekt.
Der vil forventeligt (forhåbentligt) komme rigtig meget trafik til sitet.

I den forbindelse vil jeg høre, om i kan byde ind med bedste valg af platform til dette?
Jeg forventer en traffik-størrelse ala Just-eat - lidt i samme stil med udbydere, som indlægger produkter og sælger disse til kunder, som forventes at ville bestille i stort set de samme tidsintervaller.
Så der vil være stor belastning i korte koncentrerede perioder.

Jeg har selv erfaring med lidt Magento, Prestashop og OSCommerce.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 23
Fra  WebGents ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du forventer trafik i Just Eat størrelsesforhold, så skal du nok overveje at få bygget platformen fra bunden. De almindelige shop-cms'er er ikke skabt til trafik i den størrelsesorden - og herudover vil du nok støde på mange begrænsninger i forhold til videreudvikling og skalering.

Cheers fra Mic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige så meget som det er CMS så afhænger det også af hardwaren. Jeg vil ikke lægge sådan et site på en discount webhosting :)

Et CMS som jeg kunne forestille mig kunne bruges er Umbraco fordi det performer rigtigt godt og er nemt at udvide med nye funktionaliteter.

Tilmeldt 13. May 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Trollweb Solutions A/S Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg ville satse på Magento Enterprise (licens ca 100.000,-/år) som kan skaleres godt i et cluster. Du kan også fint starte med Magento Community (gratis versionen) og så senere skifte til Enterprise (kræver lidt ændringer, men kan klares på nogle timer).

Vi har en del større kunder i cluster og det fungerer godt ved mange transaktioner per time.

Mvh

Morten Kristensen

www.trollweb.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange ville sælge dig en magneto shop til det der ... 
Jeg ville bygge den professionelt på wordpress og woocommerce! 

Jeg har lavet sådan nogle løsninger i magneto i mange år, men bryder mig ikke om systemet! 

Hvis din online-foretning skal være seriøs, så ville jeg få en pro til at bygge shoppen for dig hvis jeg var dig, og så istedet gå op i at administrere den, og drive forretningen. Hvis man tror det er dyrt at hyre en professionel, så vent til du hyre en amatør! 

Anyways: Det er IMO en udbredt misforståelse at sige Woocommerce ikke er egnet, ikke kan håndtere særlig mange ordre osv, jeg har lavet webshops til kunder i Woocommerce der nemt har håndteret mere end 1500 ordre på en dag, der har mere end 20000 produkter, mere end 50000 besøgende om måneden, mere end 250,000 poster i databasen og de flyver altså på forholdsvis beskeden server kraft når man tager den load i mente! 

Omvendt har jeg lavet flere magneto webshops bygget på enterprise der er gået ned med halvdelen af den trafik (fordi serveren ikke kunne trække loaden, og magneto er for resource krævende); Så jeg syntes det er en forkert lup at se på Woocommerce igennem! - Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at jeg er farvet jeg udviklede magneto webshops i mange år og hadede platformen (særligt det med at programmere teamerne til den), og har efterfølgende skiftet helt til at udvikle i Woocommerce (jeg var med i wordpress projektet fra start, og jeg elsker platformen også på kode niveau)!  

Har lige rettet lidt quotesne fra i den tidligere tråd for at se om jeg kan summere lidt mere brugbart info op for dig: 

Dennis O. Madsen:

Woocommerce har IMO over de senste år vundet helt ekstemt meget ind i forhold til opbygning og kvaliteten af koden! 

Wordpress DEV er en af de bedste DEV der findes på nettet period! 

Mine Woocommerce sider køre bedre end mine magneto sider, de har været meget nemmere at udvikle, de fungere meget bedre grafisk (fordi teknologien templatesne bygges på er bedre at udvikle i), de ligger bedre på google, de køre hurtigere, de kræver mindre server juice, og de er meget meget meget nemmere at betjene for mine kunder! 


"Kun et plugin til wordpress"! 
Det er så værdiladet en formulering som noget kan være! 

Wordpress er et af de best programerede CMS motorer der er lavet, period! 
Woocommerce er en fuldt programmeret (og en af de best programmerede) open source webshops-motorer der er lavet! 
Det at Woocommerce intrigere fuldstændigt og fejlfrit ind i wordpress, er altså kun en fordel! 
Det gør den bedre, ikke dårligere! Det gør også udvikling meget billigere for kunderne! 


Wordpress generelt har et dårligt ry, fordi det et to hovedet monster:
Det kan bruges ud af boksen for amatører, men det kan også bruges professionelt, hvis man er en professionel udvikler der ved hvad man laver!  


Jeg anbefaler ikke folk der ikke ved noget om kode og database struktur at udvikle i wordpress selv blot fordi det er muligt!
For amatør projekter eller folk der gerne vil lære om wordpress er det fint, men blot for man kan, betyder det ikke man bør - om man bør overlade det til en professionel afhænger nok især af hvor forretningen er, og hvad ambitionerne er med den lige nu! 


Jeg var med i wordpress projektet fra starten, men har ellers selv i mange år udviklet og kodet i og til mange andre systemer (inklusiv MANGE Magneto shops). 
Men det sidste år har jeg altså skiftet til stort set kun at udvikle Woocommerce shops, fordi de ganske enkelt bliver meget, MEGET bedre! 


Jeg definere en professionel shop, som:
1) En der kan få kunderne ind på siden, udsætte dem for professionel og effektiv branding, og få dem til at gennemføre en handel! 
2) En shop der er brugervenlig, nem, enkel at styre: men kan bære alt den funktionalitet man kan tænke sig at få brug for! 
3) En Shop der er sikker, hurtig og køre fejlfrit! 

Google kan ikke lide langsomme hjemmesider! 
Wordpress og Woocommerce er relativt lette og hurtige! 

Wordpress filosofi er at gøre tingene så simpelt som muligt frem for at gøre det så kompliceret som muligt! 
Nogle udviklere tror kompliceret er = professionelt! og enkelt lig amatør! Jeg ser direkte modsat på det! 

Jeg har udviklet flere webshops på woocommerce der har mere end 20000 produkter, mere end 50000 besøgende om måneden, mere end 250,000 poster i databasen og de flyver på forhodsvis beskeden server kraft! 

Jeg har lavet mange webshops i magneto, men har altid følt det var et mareridt at arbejde med! 

Magentos teamer er bygget på XML, hvilket er et mareridt at arbejde med hvis man er en professionel tema udvikler der også forstår design vinklen! 
Magnetos teamer bruger ikke en MVC eller HMVC model! 


Mange sælger Magneto på at alt er muligt og unikt, men der er intet der ikke kan laves i woocommerce, alt er muligt!
Omvendt er det også muligt at lave solide, billige, men stadig professionelle løsninger, ved at købe sig til billige komponenter! 
Der er mulighed for at lave løsninger der spare kunden mange penge!   

Håber inputsne hjælper dig lidt, og det faktum at de fleste herinde måske vil være uenige, ikke forvirre dig for meget. 

Rigtig mange gange held og lykke med projekter! 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent - ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)