Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af shop

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils:

Dennis O. Madsen:
Jeg kan slet ikke ytre hvor totalt overhypet Magneto er som professionel løsning!
Det er slet ikke min erfaring at det ende produkt kunderne modtager oftest er professionelt, selv om Magento i manges øre lyder professionelt!

Det er som med så meget andet, hvis du ikke hyrer en professionel til at løse dit behov. - Så står du i lort til halsen.

- Men det er vel ikke amatørens skyld ?

I det segment jeg typisk arbejder med er Magento Enteprise i liga med Demandware, IBM Websphere Commerce Server, Hybris, Oracle ATG.

Og den slår til hver en tid danske platforme som Sitecore, Episerver, DynamicWeb, Scancommerce.

Men det er nok reelt heller ikke i det segment trådstarter kigger.

I Sverige er 60% af samtlige ecommerce løsninger Magento

i UK er det 45% af samtlige ecommerce løsninger Magento

i Tyskland er det 40% af samtlige ecommerce løsninger Magento.

I Danmark er det kun 10% 



Hej Nis! 

Du har nogle rigtige og gode pointer, og rart med en Magento ekspert der forsøger at argumenere sagligt frem for på stavefejl. 

Men jeg tror vi skal dele det lidt op! 


Udviklingen: 
Her har du helt ret i at: 
Vil man bygge sit eget køre tøj, så er de fleste bedre tjente med at bygge en cykel istedet for en bil!
At bygge en ordentlig professionel virksomheds-bil, kræver et professionelt team og er ikke for amatører. 
Såvel som det at en cykel aldrig bliver egnet til det samme som en bil!  

Du har også ret i at der er mange amatører der sælger og forsøger sig på at bygge biler - og det ry selvfølgelig ikke skal gå ud over biler generelt!
 *det er tit dem jeg ender med at være ude efter med riven - for når man som udvikler sælger biler til en cykels pris, så ender kunden med et køretøj hvor hjulene falder af og brugeren dør, eller i bedste fald må ud og investere i en ny bil bagefter! 

Der findes nogle der er i stand til at lave nogle gode magento shops til store kunder (ebay er det klassiske eksempel, du giver selv flere andre der indrømmet er ret gode) - jeg er også sikker på du er blandt de absolut bedste, hvis magneto virkelig matcher det ønskede. Der er sikkert masser af scenarioer hvor en magneto løsning hos dig er det rigtige valg! 

Jeg mener bare der efterhånden findes platforme der generelt har en smartere arkitektur, bygger på en bedre teknologi, er bedre kodet, er hurtigere, ikke så tunge, - kan understøtte alle de samme behov - men som mest af alt er bedre at designe en god bruger oplevelse på!

Og dem er mange Magento udviklere hurtige til at forsøge på at underminere med falsk markedsføring! 

Når jeg feks kritisere Magnetos temaer for at være XML, for hverken at bruge en MVC eller HMVC model - så er det ikke fordi jeg ikke kan udvikle professionelt i magneto - jeg mestre skam de teknologier, og det gør mine freelancere også; det er fordi teknologien simpelthen er unødvendigt irriterende at arbejde i, frem for andre teknologier! - Ligegyldigt hvem der udvikler i det, så vil det alt andet lige gå ud over kunden - ment på den måde at du simpelthen ikke kan udvikle det samme design og den samme bruger oplevelse, der bliver lige så god, og det kræver for alle meget mere, og er meget mere irriterende at udvikle i, så det koster kunden mere.

Dine procenter mener jeg derfor reflektere brandingen af Magneto som den eneste seriøse platform, mere end det reflektere den virkelige værdi af systemet vs. flere andre og nyere systemer! 


Bruger oplevelsen: 
Her mener jeg ikke argumentet "hvis du vil have en professionel bil" så må du forvente at have 5 professionelle privat chauffører holder. 

Her bør man i alt web for det første kunne skalere løsningen - og faktum er bare at det for mange af dem, nogen herinde forsøger at pushe deres Magento shops til, er fuldstændigt urealistisk, hvis de skal have 5 professionelle programmører ansat på fuldtid for at drive deres shop! 

For nogen af de store har du helt ret i at det vil være optimalt (man kan feks sagtens forsvare hundrede vis af professionelle programmører ansat på fuldtid for at drive ebay) ... 

Når jeg kikker på platforme og opgaverne, så tænker jeg dog meget på følgende: 
Kan teknologien drive behovet - her syntes jeg Magento tit er overhypet! 
Hvor nemt og enkelt kan det gøres at drive shoppen: Her er det sådan set lige meget hvor stort projektet er - enkelt, nemt osv. vs. kompliceret og komplekst er altid en fordel! 

Jeg er selv LEAN uddannet og har baggrund i LEAN kulturen, såvel som i design kulturen, måske er det derfor jeg tænker sådan: 
LEAN, minimalistisk, effektivt, relevant og bæredygtigt: Det mener jeg er gode principper til de fleste løsninger! 

Summu summarum
Mange herinde kan fint starte med at udvikle deres egen cykel, eller bedre få hjælpe af en cykel smed (jeg tilbyder ikke sådan noget men det der der flere der gør). 
Få herinde har brug for en Liebherr LTM 11200-9.1 faktisk vil den være ubrugelig for de fleste, også seriøse virksomheder (for nogle få indrømmer jeg den matcher behovet, det gælder nok feks mange af dine egne kunder). 

Personligt bygger vi kun professionelle køretøjer, med formålet foretnings "køretøj".   

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.dK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis O. Madsen:
Mange herinde kan fint starte med at udvikle deres egen cykel,

Og du burde måske bruge tiden på at udvikle din egen side istedet for at bruge al tiden her inde Skype-Wink

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Dennis O. Madsen:
Mange herinde kan fint starte med at udvikle deres egen cykel,

Og du burde måske bruge tiden på at udvikle din egen side istedet for at bruge al tiden her inde Skype-Wink



Det er heldigvis ikke op til dig hvad jeg bør gøre!
Jeg styre helt fint selv hvad jeg gør, hvornår og i hvilken rækkefølge!

Nu udvikler, designer, og brander jeg både selv, og leder mit team til at varetage web for rigeligt med kunder lige nu! 
Samtidigt er jeg så igang med at lave vores egen side, og skal til at opbygge vores eget brand fra bunden... 

De opgaver bruger jeg masser af tid på - og er helt fint med i forhold til deadlinesne! 

Så du behøver ikke være nervøs på mine vegne, jeg skriver hurtigt og den MEGET begrænsede tid jeg bruger herinde, er skam udelukkende noget venstre hånds arbejde der forekommer når jeg har brug for 2 minutters pause ;) 

Du burde derimod ikke bruge tiden på at udvikle din egne shop, du burde bruge tiden på at lære at drive din foretning ...
Det er også fint nok du er herinde og svare på indlæg, jeg ville bare ønske du ville læse, forstå og tænke dig lidt mere om før du skriver ...  

Men i det mindste er der ingen risiko for at du bliver så moden at du rådner lige foreløbeligt! 

Mvh
Dennis O. Madsen
Konsulent ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan I ikke holde den børnehave snak om hvis diller der er størst ude af min tråd!

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)