Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To add a bindestreg or to not add a bindestreg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste engang (for længe, LÆNGE siden), at googlebots har lettere ved at afkode betydningen af et ord, der egentlig består af to ord, hvis der er en bindestreg imellem. Gælder det stadig eller er det fløjtende ligegyldigt? Eksempelvis "kædereaktion" versus "kæde-reaktion"?

Tak for svar!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør benytte den korrekte stavemåde og skrive det sammensatte ord i et.

Bindestreg bruges mere som mellemrum mellem to ord.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du svarer ikke på mit spørgsmål? Ja, jeg er godt klar over, at bindestreg bruges som mellemrum mellem to ord og hvilken virkning/effekt det har at benytte en bindestreg; jeg har været tekstforfatter i 14 år :-). Jeg spørger i relation til SEO, og hvilken betydning det har for min rangering i google!?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det med SEO-brillerne på jeg svarende.Smile

Du vinder intet ved at benytte bindestreg i sammensatte ord. Google skal nok "forstå" hvad der står.

Som udgangpunkt bør en side have nok indhold og indgående links til at et enkelt ord ikke har den store betydning.

Er der tale om et relevant keyword for siden, er det en god idé at stave det ensartet og korrekt, da vi må formode at dette bruges mest i søgninger og dermed er den sikre metode på sigt, samt er det mest brugervenlige. 

Det er i denne sammenhæng langt bedre at "forklare" betydningen med indgående links med varierede ankertekster, hvor varianter med bindestreg og mellemrum med fordel kan bruges. (Husk maks. 40% keywordoptimerede indgående links).

I mange tilfælde gør det ingen forskel i dine ranks, da google ser følgende: SEOSUPPORT, SEO-SUPPORT og SEO SUPPORT som samme søgning.

Det samme er gældende for gradbøjninger af samme ord.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også ret sikker på, at Google er ret ligeglad, så jeg ville kigge på, hvad der ser pænest ud. Og så ville jeg anskaffe begge domæner og lade det grimmeste pege på den pæneste.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)