Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om egen webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg har overvejet at lave min egen webshop, dog ved jeg ikke om det er lovligt for mig at gøre dette. Hvad er reglerne?

Jeg har ikke et firma, da jeg sælger smykker og ikke tjener over 50.000 om året. Det ville være for dyrt at oprette mig som firma pga udgifter til navnestempel m.m.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

AstridBjerregaard:
Det ville være for dyrt at oprette mig som firma pga udgifter til navnestempel m.m.

Nu koster navnestempler jo ikke alverden.

Du må max omsætte for 50.000 kr indenfor en periode på 12. måneder før du skal moms registreres.  Husk at der er tale om omsætning og ikke fortjeneste som du skriver.

Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Navne stempel koster 500 i ansøgning, et par tusinde om året plus afgift til kontrol besøg.

Jeg skrev forkert jeg mente også omsætning. Men må man gerne have sin egen webshop?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sådan er der ingen problem i at oprette en webshop, uden at være registreret som virksomhed. Dog er der stor sandsynlighed for, at dem der kigger på din webshop, ikke finder virksomheden seriøs, hvis ikke den indeholder et CVR-nummer.

Derudover vil du have nogle udfordringer med indløsningsaftaler, da alle disse kræver CVR-nummer som det er i dag. Altså hvis du vil tage betalingskort. Alternativ skal du køre ren bankoverførsel, men det er ikke noget som der er mange som gør.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at du lovligt kan have en webshop med smykker af ædelmetal hvis du ikke har et navnestempel.  af lovgivningen ( Bekendtgørelse om Ædelmetalkontrollens virksomhed  1999)  fremgår følgende:

 § 1  Stk. 3. Arbejder af ædle metaller skal, når de sælges eller udbydes til salg under betegnelserne »guld«, »sølv«, »platin« eller »palladium«, være forsynet med et holdighedsstempel, der på tydelig måde angiver arbejdets holdighed i tusindedele. Der tillades ingen negativ tolerance, jf. § 11, stk. 3.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Anders siger, så kommer du til at gå glip af dankort/kort betalinger, hvis du ikke opretter et firma. Det var først da jeg selv fik kortbetaling, at der kom gang i salget på min webshop.

Hvordan klare du betalingen nu? 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nemlig også det om det mere var navnestemplet der var en hindring (: 

Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nu sælger bare lidt "normale" smykker på amioamio, hvor man skal betale gebyr til dem (:

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

AstridBjerregaard:
Lige nu sælger bare lidt "normale" smykker på amioamio

Men det er jo så ikke lovligt hvis de indeholder ædelmetal.

Tilmeldt 30. Apr 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej men det er også derfor jeg skriver herinde for at få klarhed over hvad man må og hvad man ikke må hvis jeg ønskede at sælge anderledes ting (:

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)