Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal internet over holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Jeg kan læse i flere tråde, at det er muligt at betale internet i privat hjem over virksomhedskontoen, når internettet benyttes til virksomheden. Mit spørgsmål går på, hvordan jeg skal håndtere betalingen, når jeg ønsker at betale regningen over mit nystiftede holdingselskab, som alt andet lige ikke får indtægter lige foreløbig, da det underlagte driftsselskab (IVS) først skal opspare 50.000,- før der kan udbetales udbytte til holdingselskabet.

Hvilke muligheder ser I? Skal jeg blot acceptere at køre mit holdingselskabs virksomhedskonto i minus indtil der begynder at gå penge ind på denne, eller skal jeg overføre fra min privatkonto til virksomhedskontoen - og er der i så fald noget at vinde her?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kun er holding - så føler jeg mig ikke sikker på betalt internet accepteres. Det forudsætter du har behov for at kunne være på virksomhedens netværk, og det vil for mig være hvis holding deltager i drift, men ikke hvis det blot henter penge ud. Hvis du ejer drift og driver det hjemmefra og har adgang til det IVS netværk fuldt ud, så lad drift betale det.

Jeg tror du har besvær med at overbevise skat om holdings adgang til virksomhedens netværk hjemmefra, men sikker er jeg ikke. Jeg tror adgangen eller adgangsbehov til drifts netværk vil kunne være for begrænset - og at det vil kunne udløse skat af frit internet når det er i rent holding. Hvis du vælger det, så vær opmærksom på at holding formentig ikke er momsregistreret -og hvis det er vil jeg mene du skal op på tæt på 90% af momsen er privat = kun trække 10% af momsen

Du kan lade banken gå i minus - og kapitalen vil så være mere end halveret og du skal, hvis det stadigt er tilfældet efter senest 6 mdr, afholde generalforsamling hvor du konstaterer det forhold og omtaler hvad der vil ske for at forbedre det - det skal findes i din officielle mappe. 

Det hjælper ikke noget på forholdet hvis du selv kommer private penge ind, for det vil jo bare være gæld til dig på den ene side og penge i bank på den anden - og låner du penge ind så skal du ha en lille låneaftale og du skal beregne markedsrente og den rente skal du som person opgive til skat og selskabet har fradrag for pengene

Jeg ville ikke køre internet over holding hvis det ikke er andet end rent selskab til at modtage udbytter og ikke deltager i drift. Ingen tvivl om at du i alle fald når du er aktiv ejer og det ikke er et financielt holding i alle fald også skal huske at ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring - tilmelding til ejerregister og meget andet.

Må jeg anbefale du napper min letlæste E-bog om IVS som omtaler alle disse forhold, lån ind - kapitalkrav, og huske lister i DETTE LINK 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)