Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs venlig bank - også hvis man ikke skal låne penge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Oplever at bankerne i stigende grad ikke ønsker erhvervskunder der kun har indlån. Vi har et pænt cashflow og pæne regnskabstal - men så snart bankerne hører vi ikke planlægger at låne penge, så er vi uinteressante?

Nogle gode anbefalinger af erhvervsvenlige banker?

Mvh.

Michael C

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror alle banker har det lidt som du beskriver - helt enkelt fordi det kun er arbejde og ingen indtægt og så tilmed en vis risiko selv uden lån. Omvendt, vil ens private bank ofte stille op. Jeg har ikke besvær med præcis det behov du beskriver i Nordea - og du vil kunne få svar herinde om alle banker med +++ og ----  helt enkelt fordi det er så individuelt fra person til person og firma til firma

Se om at få bank (god bank tilmed) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/bank-fa-en-god-forbindelse-fra-start.html 

og om hvorfor det ofte koster noget og den underlige risiko http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

Er du personlig virksomhed kan du bruge personlig konto, bare banken vil knytte dit CVR til den som ekstra NemKonto nummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tror jeg vil tage udgangspunkt i dem, der giver de højeste renter på højrentekonto på mybanker.dk eller mybanker.biz. De har åbenbart brug for pengene til funding, så mon ikke de vil være interesseret i at få dig som kunde. 

Ps. husk dog grænsen på de 100.000 € for indskydergaranti, så spred evt. pengene lidt, hvis det er et problem.

Morten R.

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Kan ikke helt se risikoen - men forstår godt problematikken i forhold den aktuelle rente og bankernes overskudslikviditet.

Modsat ændre verden sig hele tiden. For få år siden var "Cash = King". De dage kommer igen og så vil banker der opfører sig "mindre pænt" få en udfordring.

Mvh. Michael C

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Tjekke lige Mybanker ud. Tak for anbefalingen.

Mvh. Michael C

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Christensen:
an ikke helt se risikoen
den var beskrevet i mine links

Erhverskonto eller CVR tilslutning betyder f.eks. salg og betaling fra kunder til den konto. Så hæver ejer penge og kunden returnere fladskærme. Der er ikke penge til at føre tilbage men banker har aftaler om at understøtte tilbagebetaling til forbruger. Anden mulighed. En kunde skal betale 6000 kr men trykker 60.000 kr - ejer hæver. Bank skal nu returnere de 54.000 kr - det er deres regel ved fejloverførsler - og skal så slås med kontohaver om de 54.000 kr. Tredie - moms og visse andre ting hæves via nets på tilsluttet konto, uanset der er dækning - penge forsvinder og bank hænger på den og der er mange flere muligheder

Det giver ikke mening at give CVR anslutning og så låse en konto så der slet ikke kan gå penge ind og ud fra andre end ejer, og CVR tilslutning giver erfaringsmæssigt langt mere aktivitet og risiko for bankerne end helt almindelige private konti.

Mybanker er fin til sammenligning, dog vil man i en del banker kunne forhandle personligt og det ses ikke + det er til forbrugere og ikke specielt med om erhverv godkendes eller hvad gebyr er. Vil man betale gebyr, er næsten alle erhvervsvenlige, bare bruger ikke er i bad standing eller RKI

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)