Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjerne "bots" i Google Analytics?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har ikke fra starten været opmærksom på at få filtreret "bots"/spam væk i Analytics, - nu har jeg sat det rigtigt op (tror jeg).

- men i min historik indtil jeg fik det aktiveret fremgår alle mulige "referral" sider, som jeg gerne vil sortere væk.

Hvordan gør jeg?

- jeg har lavet "segmenter" med alle de pågældende sider, - men de fremgår stadig i min "gamle" historik?

Hjæææææææææææælp, please!

Mvh

Chris

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du bruge denne side Her

Og så se efter teksten "How to clean your historical data?"

Mvh. Kim

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til Admin i top menuen, og derefter View Settings. 

Der finder du en checkbox som hedder Bot Filtering som du kan markere.

/Nicolai

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Der finder du en checkbox som hedder Bot Filtering som du kan markere.

Nu synes jeg ikke det gav den store effekt ved mig dengang jeg markere denne indstilling.

Og denne indstilling fjerner vel heller ikke gamle data som han efterspørger?

Mvh. Kim

Fra Danmark
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 91
Fra  Bankboost Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge.

Tak for svaret.

Og ja, jeg har klikket i den boks, så problemet bør være fjernet fremover, men som Nicolai skriver, så vil jeg gerne have fjernet "gammelt data".

Jeg kigger på linket, - tak.

God weekend.

Chris

Uvildig bankrådgivning til private!

www.facebook.com/bankboost

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Friis Aabenhuus:
men som Nicolai skriver

Jeg hedder nu Kim.

Men prøv at følg den side og guide jeg henviste til.

Kim

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ved det falder lidt udenfor, men tænker I kan hjælpe med google analytics.

Jeg har siden maj oplevet at få næsten 2000 sidevisninger, hovedsageligt fra USA til min side oskarvm.dk

Det er jo okay, men jeg har bare aldrig oplevet det før. Jeg er vant til at der er tæmmeligt dødt på min side, da det bare er et online cv og kun henvender sig til danske arbejdsgivere. Men kan det virkeligt passe hvad google fortæller mig og kan der være nogen logistik forklaring? Det er 83,5 % der er direct og 16,5 % der er referral, men hvad betyder det? Nu er jeg pludseligt begyndt at tænke om 1000 amerikanere er nok til at tjene penge på reklame? :)

Tusind tak for jeres hjælp!

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Direct betyder at de har haft linket i ens "kopiholder", og indsat det direkte i browseren og gået til din hjemmeside.

Referral er f.eks. hvis brugeren har trykket på et link fra Facebook osv.

Organic er hvis brugeren er kommet fra din side via. Google eller andre søge-maskiner.

Men du burde også spørge dig selv, hvorfor at folk fra USA besøger din side, som er på dansk, og hvilken nytte er det til dem? Det kunne måske være bots, som poster på din side for at få backlinks?

oskarvm:

Hej,

Jeg ved det falder lidt udenfor, men tænker I kan hjælpe med google analytics.

Jeg har siden maj oplevet at få næsten 2000 sidevisninger, hovedsageligt fra USA til min side oskarvm.dk

Det er jo okay, men jeg har bare aldrig oplevet det før. Jeg er vant til at der er tæmmeligt dødt på min side, da det bare er et online cv og kun henvender sig til danske arbejdsgivere. Men kan det virkeligt passe hvad google fortæller mig og kan der være nogen logistik forklaring? Det er 83,5 % der er direct og 16,5 % der er referral, men hvad betyder det? Nu er jeg pludseligt begyndt at tænke om 1000 amerikanere er nok til at tjene penge på reklame? :)

Tusind tak for jeres hjælp!

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tak for svaret.

Jeg havde lidt på fornemmelsen at det var der vi var henne af. Men det med bots er sort snak for mig. Hvis det er robotter fra USA, Rusland, Kina osv. er der vel ikke noget at hente for mig? er det så et problem jeg skal søge at skille mig af med eller det ligegyldigt?  Backlinks ved jeg heller ikke hvad er. 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er robotter, så ville der ikke være særlig meget, nej. Jeg vil sige, så længe at du ikke ser at de misbruger din side, til at poste kommentarer på din side f.eks. (backlink) så ville jeg bare ignorere det.

Backlinks er noget der er relateret til SEO, jo flere High quality backlinks man har, jo nemmere har ens side ved at få en bedre rank i søge-maskinerne.

Held og lykke!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)