Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har brug for et godt råd i forb. med oprettelse af en webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for et godt råd i forb. med oprettelse af en webshop. Jeg er ansat i et firma i en branche, hvor der kun er nogle få konkurrenter, som sælger de produkter, som jeg påtænker at sælge i min webshop. I den branche er der kun nogle få leverandører af disse produkter i Danmark og gennem min viden gennem mange år i branchen ved jeg, at der købes en del produkter fra nogle store koncerner i udlandet, hvilket betyder, at leveringstiden ofte er over en uge, og fragtomkostningerne vil også være væsentlig mindre. Hvis jeg kan levere varerne fra dag-til-dag, tror jeg, at jeg har en konkurrencefordel. Min tanke er, at jeg vil kontakte det udenlandske firma og spørge, om jeg må oprette en dansk webshop og bruge deres navn. Det danske domæne er ledigt, men jeg vil spørge, om det er klogt at købe domænet inden jeg kontakter firmaet, eller hvordan vil det blive opfattet af dem? Jeg har lidt startkapital til at købe nogle produkter for og har en del erfaring i at oprette og vedholde hjemmesider samt administrere google adwords og søgemaskineoptimering.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke de bliver imponerede over det...så skal de til at bruge tid på at få dig til at overdrage domænet til dem. Tror de vil forebygge at du skaber dårlig omtale af deres navn og siger nej til at du må bruge det. 

Men held og lykke med projektet.

Fra Hammel
Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din kommentar. Jeg kan nu ikke lige få øje på grunden til, at jeg skulle komme til at skabe dårlig omtale for dem - som jeg ser det, kan jeg næsten kun skabe yderligere omsætning for dem, hvis de danske kunder kan købe deres varer til samme pris som i dag, men med langt hurtigere leveringstid og billigere fragtomkostninger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være smartere og mere reelt at lave nyt brand, der så sælger deres produkter ... 
(Det er sådan noget jeg lever af, at hjælpe virksomheder med)... 

Tænk eksempelvis på elgiganten der sælger mac, frem for at kalde sig apple dk... 

Hvis du skal overtale dem til at eje deres danske afdeling, så skal du nok have overtalelses evnerne i orden (også selv om du skaber lidt mersalg for dem)... 

At købe domænet først og forsøge at presse dem med på ideen efterfølgende er self en mulighed ... men chancen for de helt cutter dig af for altid, gør livet surt for dig og samtidigt tvinger domænet tilbage er stor! = Hvis det er den deroute du vælger, så ville jeg nok lave en virkelig gennemført demo side først, så de kan se hvordan de bliver repræsenteret! Og så køre et ærligt og autentisk: "jeg ville selvfølgelig aldrig xyz uden jeres tilladelse, men tænkte i ville hoppe med på ideen hvis jeg kunne vise jer potentialet - hvis i ikke er på så sletter jeg selvfølgelig siden igen, og overdrager domænet til jer, selv om jeg har lagt meget arbejde og mange penge i det".   

Du er velkommen til at kontakte mig for mere sparring. 

Mvh
Dennis O. Madsen
ADONE.DK

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)