Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af salgsfaktura

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe mig med et par spørgsmål. 

Når jeg sælger noget via min webshop kommer der automatisk en faktura jeg kan downloade og sende ud til kunden og gemme i mit regnskab

Mit spørgsmål er så hvordan jeg bogføre den rigtig i forhold til at jeg først kan se pengene på min konto efter noget tid (jeg har teller som indløser). 

Jeg bruger forresten dinero.  Skal jeg så bare oprette et finansbilag derinde hvor jeg skriver mit faktura nr fra mit fakturasystem, fakturadato - også bliver jeg så i tvivl - ved jeg skal bogføre den på konto for salg af varer m moms.  - men hvad skal modkontoen så være, pengene er jo ikke gået ind på min bank? Skal det så under tilgodehavende et sted?

Hvordan gør jeg så når jeg så for betalingen? Skal jeg så oprette et nyt finansbilag eller er det kassekladden jeg skal bruge til at registrere at betalingen er gået ind (eller er der en nemmere måde) - og hvad så med dit gebyrer teller putter på samt abonnement der også er på adviseringen fra dem.. 

Ih jeg håber nogle kan hjælpe mig. 

På forhånd rigtig mange gange tak. 

Mvh. 

Malene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan holde teller for sig ved at ha en konto i beholdninger der hedder teller. Så går pengene der hen, og når du så får overførsler fra teller, så føre du fra teller til bank - det kan du gøre samlet for en dag eller en uge eller hvad du vil bare teller og bank så stemmer 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Mange tak for hurtigt svar. 

Men hvordan fører jeg fra teller til bank? hvorhenne gør jeg det? Er det kun kasseklade jeg kan bruge til det? 

Mvh 

Malene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du må nok høre dinero - men jeg ville givet bruge kasseklade

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Skal jeg oprette teller kontoen samme sted som kasse og bank eller skal den under tilgodehavender? F.eks. ved et årsskifte hvis jeg har solgt noget d. 25/12 så vil pengene fra teller først være i banken det næste år, så er det jo penge jeg har tilgode hos teller. Men de penge jeg får fra teller er jo penge for varesalgt minus gebyr og abonnement, så her tænker jeg så at det alligevel ikke er 100% tilgodehavende da jeg jo egentlig også skylder teller nogle penge - da de trækker gebyr og måneds abonnement igennem mine ordrer. Måske rodder jeg lidt rundt i det hele lige nu, og gør det sværere for mig selv end det er - kan bare ikke lige se hvordan jeg gør det her rigtigt.. :/ 

Mvh Malene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan sagtens forstå din tanke. Ja samme sted som bank - da teller jo bare er som en anden bank der holder dine penge - og det nytter jo ikke at bogføre dem mod bank, som så ikke stemmer - f.eks ved årsskifte.

Så er der gebyrer som du først før når teller fører over til bank, og her i din tanke, efter nytår. Der får du så en udgift på gebyr (og eller abonnement osv) efter nytår og bogfører på konto for mod teller beholdningen, og det de fører over til bank, fører du kredit teller (minus) og debet bank.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John, 

Igen mange tak for hurtigt svar. 

Jeg benytter mig af finansbilag til mine fakturaer da mit webshop system selv laver dem. (Jeg kan ikke vælge bilag inde under kassekladden da jeg ikke bruger salgsfaktura delen i dinero) Så når jeg bogføre min faktura i dinero under finansbilag gør jeg således: Varesalg:  konto 1000 - Salg af varer/ydelser m/moms  -500 og Modkonto 55060 - Teller. 

Så gør jeg ind i kassekladden når jeg får min advisering fra teller, her gør jeg således:  Teller -450 : modkonto: bank. Så opretter jeg ny linje med: Gebyrer 50 : modkonto teller

Er det rigtig forstået? 

Mvh. Malene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jeps det må blive helt korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malene. 

Når du modtager adviseringen fra Teller udligner du fakturaen og fører beløbet efter gebyr over på den nye konto du har oprettet. Jeg vil dog ikke oprette den under likvide midler, men under tilgodehavender som du selv sagde til at begynde med, da det reelt set ikke er et likvid middel du har. (Jeg har ihvertfald altid mellemregningen med Teller under tilgodehavender)

Når du så modtager pengene fra Teller 30 dage efter, så fører du blot beløbet på tilgodehavende Teller. Så burde den gå i 0 når du modtager pengene :-)

Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt. Mange tak :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)