Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

at ansætte en "selvstændig" kan man det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg går og tænker på at ansætte en ung dreng til at lave lidt telefoner for mig....

han vil få udleveret alt hvad han skal bruge af værktøj, mobiler og reservedele af mig og skal arbejde hjemme ved ham selv....

men da jeg aldrig har haft nogen ansat før og synes det virker lidt uoverskueligt med lønregnskab (har set på danløn osv.) tænker jeg om man ikke bare kan ansætte vedkommende som selvstændig til at starte med?

altså en knægt på en 15-16 år som så sender mig en regning for de timer vedkommende nu har arbejdet den måned?

hvis vi siger vedkommende har arbejdet 50 timer til 90 kr. i timen så får jeg en regning uden moms på 4500 kr. som jeg så bare overfører til hans konto og han skal så selv indberette det til skat..... da han jo kan tjene 50.000 om året uden at få moms nr.

kan man det eller er der nogen faldgruber her?

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej alt du betaler til en CPR person SKAL du indberette - Det kan være som A.indkomst og det kan være som honorar - bidragspligtig b-indkomst - men du kan ikke overlade til en person selv at indberette, det er ikke lovligt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html  

Det er let nok at indberette '

husk lovpligt arbejdsskadeforsikring ved evt ansættelser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

jow jow ikke noget problem at indberette det.... troede bare ikke mig der skulle stå for det:)

men hvis jeg så indberetter det så skal jeg bare lave forsikringen og indberette det så kan man gøre som jeg spørger om?

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

skal der egentligt laves ansættelseskontrakt ved det her?

det skal der vel ikke da han som sådan ikke er ansat... eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil jeg mene - det vil gå godt nok som honorar som jeg læser dit spørgsmål - bare indberet så fungerer det (modtager kan slet ikke - rubrik 12 for honorar er åben i forskud med låst i selvangivelse  netop fordi det kun er arbejdsgiver der kan/skal indberette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)