Hejsa Jeg har hyret et Indisk firma til at optimere min webshop, da den del halter. Om det er en god ide, vil tiden vise - men lidt sjovt har det da allerede været pga. lidt spøjse oversatte forslag fra deres side :) Men ved fælles hjælp, er det blevet rettet til, så det giver mening. Dog er jeg studset over en ting. Mit spørgsmål er så, om det ikke er smartere at linke direkte til min eksisterede kategori med foder, som hedder: hunde.dk/32-foder? (hvor "32-" er kategoriens nummer). Siden vil jo automatisk allerede være fyldt med relevante produkter og keywords. Eller er det god "SEO-logik" at lave en statisk side, som de foreslår, som man så bruger som "target" fra artikler og links? |
Hej doitright,
Det giver god mening at lave en landings side til hunde foder, hvor man kan koncentrere alt indhold og billedemateriale imod fokus søgeordet. En dedikeret landings side til et søgeord vil ofte være langt mere fleksibel at SEO optimere indholdsmæssigt, sammenlignet med en ecommerce kategoriside.
Med det sagt, så udelukker det ene ikke det andet. Begge dele fungerer fint og kan bruges i sammenspil med hinanden til at optimere din SEO på søgeordet.