Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et Indisk SEO-firma forslår følgende...jeg tvivler "lidt" :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har hyret et Indisk firma til at optimere min webshop, da den del halter.

Om det er en god ide, vil tiden vise - men lidt sjovt har det da allerede været pga. lidt spøjse oversatte forslag fra deres side :) Men ved fælles hjælp, er det blevet rettet til, så det giver mening.

Dog er jeg studset over en ting.
Eksempel: Jeg sælger foder til hunde, fra hunde.dk (kun eksempel).
De vil så, udfra mine valgte keywords, lave en landingpage til "hundefoder", som lyder hunde.dk/foder - hvor der så er et højt indhold af mine keywords.

Mit spørgsmål er så, om det ikke er smartere at linke direkte til min eksisterede kategori med foder, som hedder: hunde.dk/32-foder? (hvor "32-" er kategoriens nummer). Siden vil jo automatisk allerede være fyldt med relevante produkter og keywords. Eller er det god "SEO-logik" at lave en statisk side, som de foreslår, som man så bruger som "target" fra artikler og links?

Fra Østerbro
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej doitright,

Det giver god mening at lave en landings side til hunde foder, hvor man kan koncentrere alt indhold og billedemateriale imod fokus søgeordet. En dedikeret landings side til et søgeord vil ofte være langt mere fleksibel at SEO optimere indholdsmæssigt, sammenlignet med en ecommerce kategoriside.

Med det sagt, så udelukker det ene ikke det andet. Begge dele fungerer fint og kan bruges i sammenspil med hinanden til at optimere din SEO på søgeordet.

Hygger mig med små projekter - I min fritid arbejder jeg på mit hobbyprojekt usedbicycle.co.uk.

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexandir

Tak for svaret, som er en god pointe og rart at vide. Man får jo pludselig tvivl, når ens konkurrencer netop udelukkende holder fokus på kategorisiden.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke det er en god idé, hvis du i forevejen har en kategori side til emnet.

Landing sider af lav kvalitet er oftes betegnet som doorway pages.

Så hvis du har en side med kun hundefoder, og du har en specifik URL til den. Så brug dit content der.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det lyder som om, dine Indiske rådgivere, er forsumpet i de SEO-strategier, som var almindeligt udbredte - og iøvrigt virkede, for 12-15 år siden. Der er sket en smule siden da, og i dag vil den foreslåede strategi ikke være hverken god eller effektiv.

Så fremadrettet skal du nok sørge for en grundig evaluering af deres forslag til optimering - og måske endnu mere vigtigt, holde nøje øje med hvad de igangsætter (f.eks. af linkbuilding) for i værste fald kan forældede SEO-strategier for direkte negativ betydning for din synlighed i søgemaskinerne.

Held og lykke med det hele :-)

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel!

Uhadada... hvis den teknik ikke virker, hvad vil så være bedst practice nu?

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

doitright:

Hej Mikkel!

Uhadada... hvis den teknik ikke virker, hvad vil så være bedst practice nu?

At hyre nogle der ved hvad de laver, eller investere MANGE timer og lære det selv og på den måde holde øje med om de laver et fornuftigt stykke arbejde.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

doitright:

Hej Mikkel!

Uhadada... hvis den teknik ikke virker, hvad vil så være bedst practice nu?

I dag - og iøvrigt de sidste mange år, dur det ikke at lave såkaldte "doorway sider" - sider der primært er lavet for søgemaskinerne, for at ranke på et enkelt keyword. 

Du skal i stedet for fokuserer mere på sider, der ere mere fokuseret på brugerne, godt på dække lidt flere relaterede keywords og som dels tiltrækker flere naturlige links og som naturligt opnår en høj grad af user engagement

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

 

Hvad er årsagen til du valgte et Indisk SEO-firma fremfor et dansk?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

doitright:
Jeg har hyret et Indisk firma til at optimere min webshop, da den del halter.

Hej, undre mig lidt hvordan de skulle kunne lave god SEO til en dansk side uden at kunne dansk ? Eller de kan maaske dansk ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)