Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan udlejer fradrage moms for istandsættelse af lejemål?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan en professionel udlejer fradrage moms fra en faktura for istandsættelse ved fraflytning, hvis faktura for istandsættelse er pålagt moms fra håndværker og er adresseret til udlejer?

Jeg tænker at dette kan udlejer godt? 

Nogen som kender reglerne i forhold til moms ved istandsættelse af udlejnings lejemål? 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er beboelse kan der ikke trækkes moms. Hvis det er et erhvervslejemål og ejendommen er frivilligt momsregistreret er der momsfradrag.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - det er udlejning til beboelse - synes bare det er underligt at udlejer ved cvr.dk står som momsregistreret hvis man ikke kan trække det fra. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

thelawfirms:

Tak - det er udlejning til beboelse - synes bare det er underligt at udlejer ved cvr.dk står som momsregistreret hvis man ikke kan trække det fra. 

et momsregistreret firma KAN godt drive både momspligtig og ikke momspligtig aktivitet - så som f.eks. boligudlejning. Så man udlejer ikke lægge moms på og ikke trække moms fra på aktiviteter der har med det at gøre. Er der ikke moms på huslejen, men der heller ikke trækkes moms fra udgifter

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 15
Indlæg ialt: 14
Fra  FLYKOMPENSATION.NU Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - mange tak for svar..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)