Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til postering af lagervare i nyopstartet firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige startet nyt firma, og jeg har nogle produkter og ting der skal overføres i firmaet, det drejer sig mest om værktøj, it og midler til produktion.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør dette, jeg køre simpelt regnskab som regnskabsprogram.

mvh Jan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Private ting der skal overføres? De har været dine og du har brugt dem privat?

Du fakturerer dem til firmaet til ABSOLUT maksimum det du kan dokumentere de koster i den stand og alder de er - via annoncer i DBA og andet - heller ud fra at undgå skatteproblemer, for lavt end for højt. Dermed som alm indkøb af aktiver (nok småaktiver kunne konto hedde) og betaler dig selv for dem via bank eller som privat indskud under egenkapitalen

En helt alm faktura uden moms - skrevet som du vil den med dit nav og CPR til dit firma

Hvis det er nye ting du har købt med formål at oprette firma, og du ikke nogen sinde har faktureret uden moms og du har kvittering/faktura der viser beløb - OG det er maks 6 mdr inden stiftelse, så kan du lade fakturaen indgå direkte i virksomheden  med den moms der evt er. 

Hvis det er et selskab type IVS/ApS så må de ikke indgå med mindre der står selskab xxx under stitelse på regningen, og så er det igen bare en faktura fra dig til selskabet - for de nye ting til samme pris du selv har givet og igen ingen moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)