Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hej hvis jeg starter et ivs men jeg er på su med handicap tillæg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvis jeg starter et ivs men jeg er på su med handicap tillæg kan jeg så komme til at lave social bedrageri. Er virkelig bange for skat. Har læst man skal spare de 50k sammen for at hæve overskud men kan udbetale sig selv løn. Jeg laver ikke det store lige nu  og har et par app ideer jeg gerne vil have ført ud i livet. Men er bange for skat socialt bedrageri og andre skatte regler er som en hver anden iværksætter type ikke så god til det der bureaukrati.

Mange tak på forhånd.  

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske mere kommunen / udbetaling Danmark du skal have fat i. Eller hvem der nu har godkendt dit tillæg.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamesjameson:
Hej hvis jeg starter et ivs men jeg er på su med handicap tillæg kan jeg så komme til at lave social bedrageri.

Jeg synes du skal undersøge betingelserne for din SU med handicaptillæg. Som jeg husker ordningen er det et tillæg som ydes fordi man ikke er i stand til at udføre almindelige studenterjobs sideløbende med et studie. Det sammenholdt med det pludselig at kunne drive egen virksomhed kan måske være uforenelig med at modtage handicaptillæg. Sa se forudsætningerne igennem og rådfør dig med dem som har bevilliget dig tillægget.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tænkt præcis det samme. Men det fordi blandt andet apps kan man outsource så det vil ikke være mange timer og alt det der. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundlag for handikap SU er at du ikke er istand til noget der bare ligner et almindeligt studiejob. Jeg vil give det ca 80% chance for at du begår dig ud i socialt bedrageri. Dine indlæg her vis ses som bevis for at du ved det er en gråzone og du skal være helt klar over at retssystemet i Danmark er skruet sådan sammen at du har meget dårlige odds overfor systemet.

Omkring 60% af alle juridisk uddannede sidder i den offentlige sektor, og i modsætning til dig er der ingen konsekvens for det offentlige for at tilsidesætte loven og dine rettigheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes klart du skal tale med de som har bevilget tillægget. Kort sagt, i forhold til kontanthjælp og dagpenge, er IVS et no-go - fordi man anses for i et IVS er være i princip 24/7/365 til rådighed som direktør. Det er ikke om man hæver løn eller ikke, men helt enkelt, at det forventes at være fuld rådighed, og kan det forenes med handikaptillægget må du undersøge - jeg tvivler men få skriftligt svar. Det givet IKKE et spørgsmål om du hæver løn eller lader penge stå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne for handicap tillæg er du må som modtager af det have en indkomst ved siden af per måned på ca 2200 kr. For at du kan modtage det skal det skønnes du maks kan arbejde 6 timer om måneden ved siden af dine studier. Hvis du kan arbejde mere end 6 timer om måneden ved siden af studierne kan du ikke modtage det, men husk det altid er en bedømmelse og skøn af hvad man kan.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)