Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Special butikker eller indkøbscenter ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Med Aminoer.

Vi er ved at overtage siden gigagrej.dk (alle site navne er ændret af hensyn til anonymitet)

På gigagrej.dk er der en række kategorier:
Fiskegrej
Klatregrej
Spejdergrej
- Så langt så godt.

Ud over gigagrej.dk ejes følgende domæner:
fiskegrej.dk, klatrergrej.dk, spejdergrej.dk, gigagrej.com

Jeg kunne i forbindelse med overtagelsen godt tænke mig at udvide sortiment, således følgende sites også blev relevante: campinggrej.dk, Iphonegrej.dk, noget-helt-andet-grej.dk (alt kan i virkeligheden passe ind i grej kassen)

Derudover vil jeg gerne give siden et ”make-over” og har følgende overvejelser jeg gerne vil dele med jer, og have noget feedback på.

I forhold til en ny struktur på siderne tænker jeg to overordnet senarier:

1)     Gigagrej.com bliver den nye hoved site, alt grej samles et sted.
Fordele: én database til alle vare, alle domæner omdirigerer til gigagrej.com, nemmere mulighed for meresalg (med flere varer)

Ulemper: Mange varer i forskellige kategorier (lidt for meget bling bling) uoverskueligt

 

2)     De enkelte xxxxgrej.dk sider bliver selvstændige sites (med fælles database). gigagrej.com bruges ikke
Ved oprettelse vælges det, hvilke sites de enkelte varer skal være synlige på.

Fordele: Mere eksklusivt look, med få, men relevante varer
Ulemper: Fjerner synligheden for de mange andre varer jeg har, og evt. kunne sælge

 

Så mit dilemma er at jeg enten gerne mange varer i butikken, eller have en række special butikker.

Hvad mener I er bedst i forhold til vedligehold, SEO optimering, konverteringsrate osv osv.

På forhånd tak for jeres tid.

p.s. Vent med tilbuddene til mig om at implementere den ene eller anden løsning, lad os først blive enige om, hvad der er bedst, så kommer opgaven i udbud Smile

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg mene at specialbutikker ville være at foretrække, - af flere grunde.

Hvis jeg køber et telt på campinggrej.dk, som kun var om camping, kunne jeg nemt selv finde kategorien "pløkker" - og behøver derfor ikke billederne med "andre kunder købte også" - som så iøvrigt kun linker til campinggrej.dk.

Hvis vi nu forestillede os, at jeg i stedet fik vist en fiskestang + vandtæt iPhonecover+ stangtennis eller lign. som man kunne få brug for når man skal campere, så ville jeg få links til fiskegrej.dk, legegrej.dk, mobilgrej.dk og i seoteksterne " fiskestang velegnet til at have med i teltet" kunne man jo køre så langt fantasien rækker ;-)

Der er jo en webshop der sælger printerpatroner+batterier+støvsugerposer som tre forskellige webshops, - og deres mersalg kommer af at man får gratis fragt hvis man handler to steder. Lur mig om ikke de scorer på det på flere fronter. 

Det er kun beskrevet simpelt her, men det er jo nemt at udføres.

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for dit input.

Dukkemageren:
Der er jo en webshop der sælger printerpatroner+batterier+støvsugerposer som tre forskellige webshops, - og deres mersalg kommer af at man får gratis fragt hvis man handler to steder. Lur mig om ikke de scorer på det på flere fronter.

Har du et link.

Umiddelbart kunne det jo være fedt, hvis indkøbskurven kunne følge med rundt på de forskellige sider, og så gjorde det ingen forskel, hvor man checkkede ud....

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)