Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fradrag i danløn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit firma (ApS) køre nu på 2 måned, jeg valgte ikke at udbetale noget løn i første måned, men skal nu til at udbetale løn her til d. 30

Jeg har jo så ikke brugt mit personlige fradrag i maj måned, og tænkte om jeg kunne bruge dette i denne måned? så jeg får dobbelt fradrag på denne lønseddel. og i så fald hvordan gør jeg dette i danløn?

Vh.

Ronni

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronni

I fanen lønberegning og til venstre under rettelser kan du indtaste skattedage til 60 dage.

Der er hjælp at hente hvis du trykker på teksten, så på teksten A-skat fradrag, dage.

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

skal lønsedlen så også have rettet datoen så det er fra 1/5 - 30/6 så det reelt er løn for to måneder. Eller kan det godt bare være for denne måned bare med to måneders fradrag?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, DAN løn vil hente dit skattekort hos skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville sætte lønseddel til at dække de to mdr også, bla.a. af hensyn til evt latente feriepenge der kan afsættes - Det sker der i alle fald intet ved, og så 60 skattedage i rettelser stadigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har to spørgsmål mere Smile

Under rettelser hvor jeg ændre A-skat skal jeg så også ændre ATP til 60 der står lige neden under?

Når jeg under Næste lønafregning -> Kontrol, ændre datoerne til 1/5 - 30/6 (to måneder) får jeg denne advarsel. 

Lønperioden er på 61 dage, men månedslønnede optjener feriedage og får skattefradrag for en måned. Du bør derfor ændre lønperiodens start- og/eller slutdato så perioden bliver en måned.
Kontroller venligst 'Fra' og 'Til' datoerne. Der synes ikke at være overensstemmelse mellem antallet af dage og den normale længde af disse afregningsperioder.

Skal jeg bare være ligeglad med det og bare køre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)