Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms i webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk, 

Jeg kunne godt tænke mig at få momsreglerne ang. privatsalg på website på plads en gang for alle. 

Skal der moms på vare som sælges til private i EU?

Skal der moms på vare som sælges til private i ikke EU-lande så som: Norge, Schweiz, Grønland, Island og Færøerne? 

Og skal der Moms på vare som sælges til private i resten af verden? 

På forhånd mange tak! 

Mvh, Silke

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyskaber:

Skal der moms på vare som sælges til private i EU?

Ja, der skal moms på.

Og når du sender varerne og er momsregistreret i DK, skal der som udgangspunkt betales dansk salgsmoms af salget.

Der er dog en undtagelse du skal være opmærksom på, og det er reglerne for fjernsalgsregistrering i det enkelte land. Hvis du sælger for mere end 35.000 - 100.000 Euro i et enkelt land skal du momsregistreres i det EU-land. Grænserne for de enkelte lande er forskellige, så hvis du salg til private i et EU-land som årligt overstiger (for en sikkerheds skyld lavt sat) 200.000 danske kroner, ville jeg lige undersøge hvad netop grænserne for fjernsalg er i det land.

Nyskaber:

Skal der moms på vare som sælges til private i ikke EU-lande så som: Norge, Schweiz, Grønland, Island og Færøerne? 

Og skal der Moms på vare som sælges til private i resten af verden? 

I forhold til moms ligger forskellene primært mellem DK, lande indenfor EU og lande udenfor EU. Så Norge, Schweiz, Grønland, Island og Færøerne behandles som enhvert andet land uden EU.

Udgangspunktet er at salg til private udenfor EU er fritaget fra moms, såfremt varen udføres til en privat køber bosat udenfor EU og varen transporteres fra DK til udenfor EU enten for din regning eller købers regning. (NB; husk at gemme fragtbreve m.m., da der er et dokumentationskrav overfor Skat)

 

Håber det besvarer nogle af dine spørgsmål.

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar! 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)