Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan mit firma sælges for ?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Kan I hjælpe mig ?

Jeg overvejer at sælge mit firma, grundet sygdom.

Meeeen, hvor//hvordan/hvem kan prissætte det ? Jeg har spurgt min revisor til råds, dog ikke meget hjælp at hente der.

Hvad vil jeg sælge ?

* Enggrosvirksomhed fra slut 2013 der sælger tøj, sko, accessories fra Italienske, Tyske, Engelske og Franske leverandører.

* Jeg har kontakt til over 200 leverandører, og kan vejlede køber i hvor de bedste er, til den bedste pris/kvalitet.

* Kundekartotek på ca. 50 faste kunder.

* Omsat for ca. 300.00.- i 1. kvartal i 2015

* Messeudstyr * Facebook side med 2550 likes * Instagram * Webshop der kan bruges både som B2B og B2C.

* Rest af varelager værdi i indkøb ca. 30.000.-

Så det jeg tænker, at der er "mest" værd er min viden/oplysninger til de forskellige leverandører som har taget lang at finde frem til/sortere i.

Jeg håber at I kan hjælpe mig ?

Vh.

Diana

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

viden om leverandører er ikke let at få noget for med mindre du finder en med lige det behov og det er ikke let

Din shop må i stedet vurderes på resultatet fra 2014 og 1 kvartal 2015

Udviklingen i resultatet er ret afgørende. Har du har løbende overskud efter en normal løn vil du muligvis omregnet til helår kunne få noget der ligner 5 gange årsoverskud + lagerværdi. 

Hvis dit overskud har været f.eks. 300.000 kr per år, er værdi tæt på 0. Det er jo bare udtryk for dit arbejde, og hvis du siger, du ikke har haft tid, så er det ikke en vurdering en køber kan bruge til noget.

Der er f.eks. ikke en egentlig goodwill i en forretning før den krydser i alle fald 300.000 kr per år hvis den kræver normal arbejdstid

Hvis det har svinget eller ikke været stigende, er det en bagside, men det er i den størrelsesorden du nok skal ha din forventning (20% forrentning af købesum for køber i risiko område)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

John: Det der er en super skriv og tæt på den virkelig jeg oplever dagligt når jeg kigger på virksomheder/sites. Derudover er din forklaring omkring overskud og overskud efter løn noget som alle sælgende webshops/websites skal gøre sig klart når de sætter prisen.

Jeg vil dog tilføje, at 5 års multipel for en webshop er en kende højt (såfremt at udviklingen er flad), og jeg vil stort set aldrig købe en webshop til over multipel 2,5 og snakker vi adsense/affiliate sider er alt over 1,5 års multipel ikke en mulighed.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener godt det har en værdi at du har fundet de rigtige leverandører. En omsætning på 300.000 for et kvartal er da helt fint. Det kommer selvfølelig an på dit overskud, og hvor mange timer der er lagt i at skabe det overskud.

Din webshop har også en værdi. Den bliver sat ud fra besøgende osv.

Prøv at oprette en salgs annonce her på Amino og sæt prisen til 5-10 gange dit årlige overskud.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Som altid super effektivt og konstruktivt svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:
Jeg vil dog tilføje, at 5 års multipel for en webshop er en kende højt (såfremt at udviklingen er flad), og jeg vil stort set aldrig købe en webshop til over multipel 2,5 og snakker vi adsense/affiliate sider er alt over 1,5 års multipel ikke en mulighed.
det har du givet ret i - jeg tænker nok så meget faktisk fysiske virksomheder inkl. nethandel - hvor 5 x er ret almindeligt. Det ligger i, at de virksomheder jeg har været i spidsen for køb og salg af  - mest køb, var en branche, hvor vi vidste, at vi ville kunne genere 20% overskud ved den ekstra omsætning - og igen er det 5 år for at få investeringen ind, men alm webshop kan sagtens ligge meget lavere.

Det er givet også med i billedet, at jeg taler ud fra noget der har været drevet i mere end 3 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
En omsætning på 300.000 for et kvartal er da helt fint.

Trådstarter skriver "300.00". Jeg sætter på, at punktummet er sat forkert, og at der skulle have stået 30.000 kr. Diana skal måske lige bekræfte, men mit gæt er på baggrund af varelagerets størrelse.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana:

* Omsat for ca. 300.00.- i 1. kvartal i 2015

Hvor meget er det efter omkostninger men før skat? Og står der er 300.000 kr eller 30.000?

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg har opdaget af mine kære fingre har haft deres eget liv og trykket ø i stedet for æ i overskriften, hvor kan jeg ændre det ?

Vil jeg gerne lige have rettet inden jeg svarer/spørger mere:-)

 

God aften.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rettet overskriften.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)