Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed under 50.000kr

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. Jeg er helt ny indenfor det med virksomhed og synes det er svært at finde noget om hvordan det fungere ved virksomhed under 50.000kr. Skal siges at jeg vil Starte virksomhed med service af bil og andet.

Derfor håber jeg at nogen kan hjælpe.

Når jeg nu starter uden moms nr, hvordan så med skat?

På en regning skal jeg så stadig ligge min løn
og resevedele uden moms og så skrive moms for sig selv?

Er der noget jeg skal indgive til skat o.s.v

Og er der andet jeg skal have styr på?

Håber i kan hjælpe på forhånd tak:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal uanset omsætning føre regnskab - indtægter minus udgifter = overskud som du opgiver til skat

Se 50.000 er bare grænsen for hvornår du skal momsregistres og det skal du, nå det er "åbenlyst" at du vil sælge for mere en 50.000 kr på 12 mdr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben.

Det er altid spændende med iværksætterier. Hvis det er under 50.000kr, så er det korrekt som der bliver skrevet med at du ikke behøver at være momspligtig. Men hvorfor overvejer du ikke bare muligheden for starte et IVS? Du kan etablere sådan et helt ned til en krone og har stort set samme rettigheder som et ApS.

Du kan jo altid starte ud med sådan et? Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh - men et IVS koster jo mere arbejde og også lidt ekstra penge (ex lovpligt arbejdsskadeforsikring uanset løn eller ikke for ejer) + momsregistrering + krav om erhvervskonto i bank samt langt mere kompliceret årsrapport og er meget besværligt at lukke igen - så det vil jeg slet ikke anbefale til en der forventer omsætning under 50.000 kr

Dertil kommer, at man jo intet kan for 1 krone, så der skal man til at låne selskabet penge med renteberegning og skat af renten - man må ikke bare skyde penge ind som gratis lån og og og og

Læs gerne om IVS med regler - fordele og ulemper Det er en fin nok form, men bestemt ikke noget man bare kaster sig ud i for lige at teste lidt 

og for trådstarter - overvej PMV og personlig virksomhed som i DENNE BOG let læst og fuldt gennemgået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et job ved siden af hvor jeg arbejder fra 8 til 20. Og det giver mig nogen faste fridage hvor jeg så gerne vil kunne drive et mindre firma. Så derfor tænker jeg at starte i de små og se om der er salg i det.
jeg er klar over jeg selfølgelig skal have et regnskab over mit firma. Men er der andet jeg skal indgive.

Og det vil sige at jeg skriver regningen med inkluderet moms både i timeløn og materiale?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Jespersen:
Og det vil sige at jeg skriver regningen med inkluderet moms både i timeløn og materiale?
det skulle gerne fremgå af bogens afsnit af bl.a. PMV men ja hvis du er momsregistreret og ellers jo nej - men momspligt og alt fremgår

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)