Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Færdig app men ingen penge..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :D         ( jeg er 17 dem jeg arbejdede for er over 20-25 )

Har arbejdet for 2 som freelancer, har mødte dem et par gange til nogle møder. Da vi næsten var i slutningen endte med jeg droppede samarbejdet, på grund af de blev ved med og komme med ændringer. Da jeg så skulle vise det jeg havde lavet blev de sure over mærkelige små ting, og der var også lidt fejl, da jeg ikke have noget og gennem teste den på grund af uventet og ikke aftalte ændringer men gik med til dem som de sidste, efter en masse ting i forvejen. Sagde til dem jeg ikke ville kunne nå og fixe så mange fejl(Dem som nu var) igen hvis de ville have de ekstra ting med da jeg følte jeg lidt var nød til og tage dem med, men det var heller ikke aftalt den skulle være helt færdig på det tidspunkt. Følte lidt de begyndt og udnytte mig, og efter de havde prøvet og lave vores aftale om til jeg kun skulle have det halve for det samme, lige et par uger før jeg stoppede samarbejdet.

Føler jeg sidder tilbage med noget erfaring men da det har været en lang proces så føler jeg lidt jeg sidder tilbage med en færdig app som jeg ikke kan bruge til noget og ingen penge for det jeg har lavet(Har ikke tid til og lave det sidste, så den har en chance for og få succes da de kræver en masse tid, til de ting som skal laves til/i appen), har skrevet og spurgt om de ville købe den når de fejl er væk, men har ikke hørt noget så det måske kunne ende godt. Nogle gode råd? Har overvejet og prøve og sælge den, selvom det lidt er imod mine holdninger men efter sådan de har været over for mig synes jeg ikke, jeg skylder dem noget.. :/ 

Ved næste gang vil jeg nok sørge for og lave noget papir som der skal udfyldes med vores aftale, burde jeg nok også have gjort med det andet.

Tak på forhånd. :D 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det du har gennemgået er klassisk IT udvikling og hverken du eller din kunde har sikkert meget erfaring med at laver IT projekter (vuderet ud fra jeres alder). Hertil kommer udfordringen ingen ved hvordan det endelig produkt kommer til at se ud og målet flytter sig efterhånden som udviklingen skrider frem. Du siger ja til ændringerne, kunden tror at det er som at bygge et hus og tager et "ja det burde være muligt" til et "Ja, det er ikke noget problem og i skal ikke betale for den ændring, det gør jeg gratis".

Når du så når det punkt hvor du betaler penge for at lave projektet gratis (der hvor dine omkostninger overstiger den betaling du får) så starter balladen.

Ved at lave det grafiske design færdig før du starter på udviklingen, og ved ikke at acceptere ændringer fra kundens side før det som i har aftalt er færdig så kan du mindske problemet. Vi har prøvet 10,000 forskellige ting i mit firma, men kommer heletiden tilbage til

1. Lav wireframes - få kunde a ccept

2. Lav grafisk design - få kunde accept

3. Start programmering

4. Lav delmål, f.eks. hver uge eller 2 uger hvor et eller andet skal være færdig som vi kan vise kunden og få kundens accept til det.

5. Når der kommer ændringer forsøg at få kunden til at vente med dem, ellers lave en pris og send den til kunden således kunden forstår og er enig i at det som de ønsker koster et eller andet. 

p.s. de fleste kunder forstår godt at når de ønsker ændringer så koster det et eller andet. 

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad kan appen og hvor mange penge skal der til at få det til at blive rigtig godt?

Hvis ideen er god, og du har en næsten færdigt produkt, så vil jeg gerne gå ind og hjælpe økonomisk så den bliver færdig og VI TO kan begynde at tjene nogle penge sammen.

Skriv gerne en PM, hvis ovenstående lyder som noget der kunne have din interesse.

Det har selvfølgelig kun min interesse hvis jeg selv tror på ideen :-)

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:

Hvad kan appen og hvor mange penge skal der til at få det til at blive rigtig godt?

Hvis ideen er god, og du har en næsten færdigt produkt, så vil jeg gerne gå ind og hjælpe økonomisk så den bliver færdig og VI TO kan begynde at tjene nogle penge sammen.

Hej Granberg1
Glemte du ikke lige at spørge, hvem der har rettighed til app'en ? Jeg er bange for at de to andre kan få det til at lyde således: 'Vi hyrede en freelancer til at lave vores projekt, han sprang fra, og tog vores projekt med sig. Det er vores projekt, som han nu vil sælge til andre'
En historie har altid flere fortolkninger, så jeg ville være meget forsigtig her.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Det du har gennemgået er klassisk IT udvikling og hverken du eller din kunde har sikkert meget erfaring med at laver IT projekter (vuderet ud fra jeres alder). Hertil kommer udfordringen ingen ved hvordan det endelig produkt kommer til at se ud og målet flytter sig efterhånden som udviklingen skrider frem. Du siger ja til ændringerne, kunden tror at det er som at bygge et hus og tager et "ja det burde være muligt" til et "Ja, det er ikke noget problem og i skal ikke betale for den ændring, det gør jeg gratis".

Når du så når det punkt hvor du betaler penge for at lave projektet gratis (der hvor dine omkostninger overstiger den betaling du får) så starter balladen.

Ved at lave det grafiske design færdig før du starter på udviklingen, og ved ikke at acceptere ændringer fra kundens side før det som i har aftalt er færdig så kan du mindske problemet. Vi har prøvet 10,000 forskellige ting i mit firma, men kommer heletiden tilbage til

1. Lav wireframes - få kunde a ccept

2. Lav grafisk design - få kunde accept

3. Start programmering

4. Lav delmål, f.eks. hver uge eller 2 uger hvor et eller andet skal være færdig som vi kan vise kunden og få kundens accept til det.

5. Når der kommer ændringer forsøg at få kunden til at vente med dem, ellers lave en pris og send den til kunden således kunden forstår og er enig i at det som de ønsker koster et eller andet. 

p.s. de fleste kunder forstår godt at når de ønsker ændringer så koster det et eller andet. 

Tusinde tak for nogle gode råd som jeg helt sikkert vil tage med mig :D 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)