Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør og årsopgørelse?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og Whiskey, tak for svar, mit firma er over 9 år gammelt så det er ikke en køb-grej-og-luk-biks ;)

Sagen er at jeg har et dyrt kamera købt for mange år siden der stadigvæk mangler at blive nedskrevet med ca. 10.000, det går jeg ud fra jeg kan gøre med 100% for 2014 fordi den nu er under grænsen for straksafskrivning på 12600? Dette bliver så fratrukket mit salg for 2014 og der vil være et overskud som jeg så betaler skat af.

Men kameraet er pt kun ca. 2500 værd på dba, så jeg går ud fra jeg i 2015 i slutregnskabet kan lave en faktura på 2500 og sælge det til mig selv?

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej var ovenstående formodning korrekt?

Tak =)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du afskriver 10.000 og indtægsføre 2.500 + moms

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak, må jeg gemme fx 5000 af disse og afskrive dem mod de 2500+ moms som jeg indtægtsfører for 2015 hvor jeg har lukket mit firma i feb?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvad forskel det gør da underskud jo fremskrives men du skal være mere end 100% sikker på de 2.500 kr - Normalt er skat meget kildne overfor f-eks. et kamera der for få år siden må ha kostet måske 25.000 kr og så nu få år efter kun købes ud til 2.500
Momsmæssigt er det ikke ud fra de 2.500 du skal betale men moms nedskrives året efter anskaffelsen med 20% - og så med 20% per år derefter

F.eks hvis det er 3 år gammelt ialt, så er det 60% af momsen - og 5 år EFTER anskaffelsen (6 år gammelt) er moms 0% uanset hvad.

Momsen er således ikke af prisen men % af oprindelig moms

Det er meget vigtigt du følger det OG at du er STEEN sikker på værdien - det lyder som en meget stor nedskrivning - og det vil kunne gi bøvl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kameraet er fra 2006 så det er 9 år siden, og det er faldet så meget i værdi på den tid desværre.

Så moms er vel nul af det nu?

Jeg overvejede at sælge det men værdien jeg kunne få kontra værdien af det som mit backup kamera var større for mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

modestmouse:
Så moms er vel nul af det nu?

Yes

Hvis du sælger det via firmaet til en 3. person skal du lægge moms på fakturaen.

Hvis du udtager kameraet til digselv er der ingen moms på. Så hvis du vil sælge det kunne du overveje at udtage kameraet til digselv og derefter sælge det uden moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ja efter 6 år ingen moms og prisen giver så givet heller ikke bøvl. Omvendt som du siger, er det sikkert fuldt pengene værd som backup

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tusind tak for hjælpen allesammen =)!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)