Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping med nedsat profil eller længere leveringstid?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg står i den situation at jeg skal starte en Webshop op. Min startkapital er ikke så stor så jeg kan fylde lageret med alle mine produkter.

Heldigvis er min leverandør fleksibel og lader mig bestille pakker med mindst 5 enheder porto-frit.

Men.... For de varer jeg lister som "Fjernlager" er min leveringstid 4-7 dage. Hvis alt går godt:

Dag 1 - Jeg bestiller hos leverandør

Dag 3 - Post Danmark prøver at leverer pakken

Dag 4 - Jeg henter pakken på posthuset og sender den også denne dag

Dag 5 - Kunden har sin pakke.

Men ting sker og ting går galt. Nu kommer mit dilemma så...

Leverandør tilbyder dropshipping på de varer jeg finder det nødvendigt - leveringstid 2-3 dage - og med tiden kan jeg så fylde mit eget lager op. (Hvis shoppen er en succes)

Men... Den fordelagtige rabat jeg har fået på alle produkter falder jo kraftigt ved dropshipping. Hvor jeg nu får 35% (Af en prisliste jeg har fået) falder dette til 15% ved dropshipping.

Så hvad synes I?

Skal jeg liste nogle af mine varer som fjernlager med længere leveringstid - men beholde den bedre profit

eller

Skal jeg liste nogle af mine varer med dropshipping med hurtigere leveringstid - men gå ned i profit?

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Hvis du kører dropshipping levering direkte til din kunde, har du jo ikke det store arbejde med at hente pakken og sende videre.
Så kan du jo godt tillade dig at tjene lidt mindre på det :-)?

+ Hvis du laver trikket med:

Rasmus:

Dag 4 - Jeg henter pakken på posthuset og sender den også denne dag

Så skal du jo også betale en ekstra gang fragt til Post DK?
Så måske det var bedre med 15% end 35% simpelthen for at slippe for bøvlet og levere bedre og hurtigere? Smile

Held og lykke med projektet,
- Jesper 

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det bliver også til drop-shipping da jeg så kan benytte mig af alle leverandørens varer, og så starter jeg med udvalgte produkter på eget lager. Når det så er muligt køber jeg flere og flere varer hjem. :)

Jeg vil i længden selvfølgelig have det bedst med eget lager. På den måde kan jeg også yde den bedste service.

Tak. ^^

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

I min optik skal man kun hive hjem til lager hvis man får en god fortjeneste ud af det, kontra det at binde penge i lager :)
Jeg ved der er mange af de store som har måske 40-60% dropshipping (læs: fra deres distributører) som eksempelvis Dustin, Føniks, WhiteAway osv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)