Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til Sverig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg sidder lige nu og ser frem imod mit sidste år som fysioterapeut studerende. Jeg overvejer i denne forbindelse om hvad min fremtid skal bringe, jeg kigger lige nu på nogle bedrøvende tal. Disse tal viser at der er 11 personer om hver job som fysioterapeut, derfor kan jeg også se at vores m uligheder for at læse videre er vattet. Derfor overvejer jeg om jeg skal flytte til Sverig. da der ser ud til at være mange arbejdspldser og en højere løn samt lavere skat (samt kan bedre overleve med, at DF ikke er det næste største parti). 

Hvad er jeres erfaringer med at bo/arbejde i sverig og hvor svært er det at lære sproget. Regner med at slå mig ned i malmø.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ er det jo bare at flytte :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert fordele ved at bo i Sverige for mange mennesker, men jeg har svært ved at tro at det er nemmere for en dansker (der ikke taler svensk) at få arbejde i Sverige i et servicefag.

Hvadenten det er i Danmark eller Sverige, hvorfor ser du kun på hvad andre tilbyder af fast arbejde? Jeg tror da de fleste i den branche har egne eller fælles klinikker. Ellers bruger det offentlige det vel kun i forbindelse med ældrepleje og genoptræning, hvis der kommer 140000 flere pensionister de næste 10 år, så er der et stigende behov for fysioterapeuter.

Desuden kan jeg ikke forstå at du lader det påvirke dig af at 21% af befolkningen stemmer på et parti du ikke kan lide, og det er jo hjernedødt at ville flytte til udlandet fordi der er 11 ansøgninger til hvert job, det er næsten det samme som jobgaranti. Andre job har nemt 200 ansøgere hvis lønnen er i orden. Du bliver nødt til at se på helheden, hvis der i alt er 20000 besatte arbejdspladser i branchen og der er 2000 der ønsker arbejde, så vil der være 1000 hvert år der går på pension og andre 2000 der flytter, det åbner op for at andre kan komme ind og erstatte. Det er klart at hvis du er dygtig nok og villig til at køre/flytte for dit job så vil du hurtigt få en chance. Ellers må du starte selv...

Du skal nok læse til engeniør hvis du vil headhuntes på studiet...

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)