Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 Adwords firmaer???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Iværksætter - Med flere virksomheder Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har idag et firma til at styre mine adwords kampagner. 

Kan man evt. få et firma mere til at kører kampagner for min webshop. Og så se hvem der er bedst til det, så man får mest ud af reklame pengen.

/Morten

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du da. Det er vigtigt at se at det også giver dig et afkast.

Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Iværksætter - Med flere virksomheder Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man ikke risikere at de modarbejder hinanden, og gør klikpris dyre?

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 10
Indlæg ialt: 367
Fra  Anton Hoelstad ApS - Google Ads ekspert & AdWords specialist Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,


Det er ret svært at sætte en statistisk valid test op mellem to AdWords konsulenter/firmaer eftersom det kræver de har præcis samme forudsætninger, og kører på samme tid etc. Som du selv nævner vil det hæve klikpriserne - og det giver ingen mening for at være ærlig :)

Det du kan gøre er at give andre konsulenter/firmaer læseadgang til din AdWords konto, så de kan kigge og analysere, og så komme med et tilbud på om hvorvidt de kan gøre det bedre. Her skal du spørge ind til hvad det er de præcis vil gøre, og hvorfor de mener de kan gøre det bedre - for ellers er det bare noget enhver kan sige.

Og her bliver du nødt til at gå med din mavefornemmelse. Tror du på personen/firmaet og deres tilgang samt strategi kan du prøve dem af, og lave en aftale der siger, at hvis ikke de når et mål om X inden Y måneder, så opsiger du aftalen. Giver det mening? :)

Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.

Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Iværksætter - Med flere virksomheder Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er 1 mdr. nok til at konkludere at et firma ikke gør det godt nok? Har et budget på ca. 15.000 om mdr.

/Morten

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg blander mig, men...

Hvis to adwordsfirmaer på samme tid laver reklame på google for den samme webside, vil det så ikke være sådan at Morten kun kan se at brugerne kommer fra google? Dvs. det er ikke synligt om brugeren kommer fra det ene eller andet reklamefirma, og dermed ved han ikke hvor meget salg det enkelte reklamefirma genererer.

Og det er vel også klart at hvis to adwordsfirmaer prøver at køre en kampagne hvor de byder om kap på den bedste placering, så vil der være en mulighed for at de byder hinanden op og derved gør klikprisen højere? Det er nok mest relevant at tænke på hvis der også er konkurrence fra andre.

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Der bliver helt rigtigt skrevet, at hvis du skal vurdere to bureauer eller konsulenter over for hinanden i en fair konkurrence, så skal de have præcis samme vilkår.

Men det kan du i praksis ikke give dem uden at resultatet alligevel bliver skidt. Så lad være med det.

For det første vil du som kunde ende med at betale mere for din trafik end nødvendigt, fordi konsulenterne er nødt til at byde højt for at være sikker på at få deres annonce vist. Byder de ikke højt nok, vil den anden konsulents annonce blive vist i stedet for deres egen, for Google viser ikke to annoncer samtidig for samme domæne på samme søgning.

For det andet kan du ikke helt vurdere deres resultater, fordi de har været i den her konkurrence, hvor de har måtte byde anderledes end optimalt, bare for at få deres annonce vist.

For det tredje er det i sidste ende Google, der fx bestemmer, om en annonce fra den ene eller den anden konsulents kampagne kommer frem i søgeresultaterne på de søgeord, som begge konsulenter køber og har sat til samme maks cpc

Hvis du alligevel ønsker konkurrencetesten, så bør du sætte det ene bureau på pause i en periode, fx en måned eller to, og så lade det andet bureau kører kampagner der. Og så husk at tage højde for sæson, da nogle måneder og perioder bare er bedre for salget end andre - uden at Adwords har noget at gøre med det.

Alternativt kan du i stedet også overveje at lade den konsulent, som du overvejer som alternativ til din nuværende leverandør, gå ind i din Adwords-konto og gennemgå den rent kvalitativt og melde tilbage med en rapport over godt og skidt i den nuværende kampagne. Og så kan du foretage din vurdering derudfra - er der noget at komme efter ift at skifte leverandør, eller er det småting. 

Jeg har lige kørt et tilbud med gratis gennemgang af Adwords-kampagner, og der har virkelig været mange ting, der skulle rettes op på i de kampagner, jeg har kigget på. Så din overvejelse er helt sikkert relevant. 

Mange hilsner

Thomas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)