Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pålidelige og troværdige webudviklere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej debattører,

Jeg er i gang med et projekt, hvori der skal laves en app og en hjemmeside, hvilket kræver en dygtig, troværdig og pålidelig webdesigner/udvikler. Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg være sikker på at denne webudvikler er troværdig og pålidelig? Har man som webdesigner en form for tavshedspligt? Skal man underskrive en form for kontrakt for at forsikre sig, at ens ide ikke bliver "stjålet", som man har set i utallige eksempler?

Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Mvh,

KT

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karjo. Det er altid en god ide at underskrive en fortroligheds erklæring når man laver noget nyt, som man ikke vil have andre stjæler ideen fra. Skal du bruge hjælp med programmeringen, er du meget velkommen til at kontakte mig på kim@cyberdata.dk Vi har en meget lav timepris. Mvh. Kim Jacobsen Cyberdata.dk
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KT

Jeg er gentagende gange blevet udsat for at kunder har bedt mig om at skrive under på en tro og love erklæring forinden jeg måtte afgive tilbud. Dette har virket ganske udmærket begge veje. 

Jeg høre gerne mere om dit projekt hvis du stadig sonderer markedet. Smid mig evt. en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk hvis det måtte være aktuelt :-) 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En fortrolighedsærklæring holder rigtigt mange af de virkeligt dygtige væk. 

I praksisk er det et spørgsmål om et tillidsforhold. 

Hvis en udvikler stjæler idéen, og registrere en virksomhed fra Barbedos, hvor han kører det hele fra - og fra flyttet landet - så vil jeg godt se den der kan retsforfølge den person i praksis!

Så alt kommer ned til tillid. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 23
Fra  WebGents ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange nævner er en fortrolighedserklæring ( NDA ) en mulighed. Men den skal være grusomt grundigt udformet, hvis du skal sikre dine rettigheder.

Så det handler helt korrekt om tillid - og om at være hurtigst med udviklingen. For selvom du har verdens mest originale idé, er der altid andre på vej med et lignende stykke software.

Lykke til - og fart på...

Cheers fra Mic

Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikey,

Tak for svaret.

Ved du hvilke fordele og ulemper der er ved at finde en webdesigner, som er ansat i et firma eller som har sit eget firma kontra en webdesigner som er "freelancer"?

Mvh,

KT

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg ikke skrive under på en NDA som freelancer. Hvis man ikke er forsigtig, kan man komme til at skyde sig selv i foden, hvis man underskriver sådan en. Og det er også sjældent at man hører om freelancere der render med en ide. Så er deres freelance karriere ihvertfald ret meget i fare.

Desuden er der langt større risiko for at andre kopierer konceptet efter at det er blevet lanceret, hvor alle og enhver kan se det, end at freelanceren render med det. Og ingen projekter bliver successer af sig selv alligevel, det er det arbejde der lægges efter app'en, websitet, applikationen etc. er lavet, der bestemmer om det bliver en succes eller ej. 

Der kan dog være dele der kan patenteres, og hvis man vil patentere det, giver en NDA mere mening.

Mht. webdesigner i firma kontra freelancer, så er det vanskeligt at sige noget konkret om. Det er meget individuelt. Jeg kender en del freelancere som bruger mange ressourcer på at blive dygtigere, lære at bruge nye teknologier, sprog, frameworks etc. Og så kender jeg freelancere som bare arbejder som de har gjort de sidste 5-10 år (og derfor grænser til at lave noget der er forældet).

Jeg kender til virksomheder der virkelig motiverer, og endda kræver, at deres medarbejdere holder sig opdaterede på nye teknologier, metoder etc. Og jeg kender også til virksomheder der er ligeglade, bare det medarbejderne laver fungerer, så er det ok.

Så jeg vil ikke sige at det ene er bedre end det andet. Det kommer helt an på den enkelte freelancer/virksomhed/ansatte.

Mvh Carsten

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Pålidelige og troværdige :-)

Så skal du nok lede efter en virksomhed, istedet for en enkelt udvikler.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

Pålidelige og troværdige :-)

Så skal du nok lede efter en virksomhed, istedet for en enkelt udvikler.

CSC for eksempel ?

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)