Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af eksisterende herretøjs butik I Randers

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er til daglig bestyrre af en velkørende og sund økonomisk  herretøjsbutik i Randers 

Jeg har fået muligheden for at overtage den ,men mangler delvist kapital til at sætte i gang.

Nogen der kan hjælpe mig igang på den ene eller anden måde. evt. som partner eller hvilende partner med fordel af overskud osv. 

Kontakt mig venligst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino kaptial kan være en mulighed at søge hos. Jeg går ud fra, at du har været alt igennem for at se om ikke den nuværende ejer burde være finansieringen. Han kender butikken og han kender dig, og ved bedre end nogen, at der kan være et overskud som han kan få betalt sin butik via, og han har måske ikke helt så nemt ved at sælge den til nogen helt andre. 

Mit gæt er, at han inde i hovedet har solgt den butik helt og aldeles nu, og nok burde kunne overtales til lidt cash NU og så en sikker del af overskud og dermed være med i finansieringen. Det er en ret almindelig metode.

Jeg går også ud fra, at du har hjælp bag dig, så der ikke er skeletter i skabene i sådan en overtagelse. Uanset man kendere butikken og chefen, så skal man ha en stor gennemgang, med mindre man selv står for alle aftaler og hele regnskabet

Jeg ved ikke i hvilken form butikken drives, men er det personligt, så overvej at flytte over i selskabsform for at begrænse din personlige risiko ved drift. Se evt Ebog om IVS LINK eller overvej ApS (ganske meget samme sag) Personlig virksomhed har mange fordele, men netop butikker kan ha en risiko, som gør selskabsformen naturlig

vh og god vind  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)