Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om salg af fødevarer via webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal til at starte en webshop hvor jeg sælger specialvarer fra Thy. Jeg vil fx købe honning, bolsjer, dressing, sennep, te, olier og syltetøj og sælger videre. Køber meget små mænger ind, da kapitalen er lav, så har ingen andre muligheder. I starten har jeg ikke cvr nummer eller er virksomhed registreret, men hvad siger reglerne, for skal jeg fødevare godkendes hos fødevarestyrelsen? De vare jeg vil sælge er tørvare og skal alle opbevares med normal stuetemperatur og kommer ikke til, at sælge frost eller kølevarer.

Har 2 spørgsmål på Amino der lyder meget ens, men om hver sit emne, men for at gøre det nemmere for mig. Beklager.

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der evt. ved hvor jeg kan læse mere om emnet?

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ;)


Jep det kræver at du registrere dig hos fødevarerstyrelsen, og da det lyder til det er meget små lokale producenter, os sørg for at de har den rigtige fødevarer registrering :) Da nogle af dem måske er så små og lokale at de ikke har tænkt over en fødevarer registrering eller overholder reglerne, og det kan os godt ramme dig som sælger. Heeeldigvis ikk noget det sker ofte, men altid "better safe, than sorry" :P

Her er et link til de informationer og blanketter du har brug for -> http://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Saadan-starter-du-ny-foedevarevirksomhed.aspx

MVH

Steffan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)