Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hård opstart, ingen køb de første 17 dage

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ved man siger at opstarteren er svær, men der er nu gået 17 dage uden en eneste kunde har købt noget fra min webshop http://nicetolive.dk/

Jeg har gennem min Facebook side markedsført min webshop med en konkurrence om en Ralph Lauren long sleeve polo, hvor jeg boostede opslaget, og kom op på 79 kommentere, hvor halvdelen var nogen jeg kendte og den anden halvdel var ikke nogen jeg kendte, og opslaget kom ud til lidt over 8000, men siden kom "kun" op på 138 likes. Konkurrencen sluttede i fredags, og regnede med der måske skulle ske noget der, men indtil videre er intet sket. Jeg har haft 5 kunder som er hoppet fra efter de har lagt noget i indkøbskurven.  
Webshoppen har i gennemsnit haft 34 besøgende pr dag den har været oppe.
Nogen som har en idé til hvad jeg eventuelt kunne gøre, en strategi eller andet, som kunne hjælpe mig lidt?

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Pæn hjemmeside, men jeg synes det er en lidt skræmmende undskyldning i har mht. betalingsmuligheder:
"I øjeblikket benytter vi os kun af Paypal som betalings gateaway, og vi tager imod både Visa og Mastercard, vi tager desværre ikke i mod det "rene" Dankort, men Visa/Dankort tager vi imod. Har du ikke andet kreditkort end Dankort, kan du kontakte os på mail nicetolive@outlook.dk og så skal vi nok finde en løsning på problemet. "

I stedet for at skrive hvad i Ikke kan, bør i hurtigst muligt lave nogle alternativer. Hvad med bankoverførsel eller mobilepay ? Det koster naturligvis lidt at tage et rent dankort, men det er en udgift der nok hurtigt bliver tjent hjem. Du skriver selv at 5 kunder er hoppet fra. Det kan være at det bare er personer der vil teste shoppen, men det kan også være personer der ikke lige har fidus til Paypal, så uden alternativer hopper de væk.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig lige teste købeprocessen igennem, hvis kunder falder fra undervejs i købet. Ikke kun for deciderede fejl, men også for generelle besværligheder.

Dine billeder er ikke særlig gode. Dette ville få mig til at afholde mig fra at købe. Prøv at se billede 2 på denne side: http://nicetolive.dk/home/10-ralph-lauren-long-sleeve-polo-sorthvid.html. Det er uskarpt, og baggrunden burde være en anden. Det minder mig om brugtsalg på DBA eller lignende. For et produkt med en vejledende udsalgspris på 1100 kroner er det ikke godt nok.

Generelt er kvaliteten ikke god nok set i forhold til hvad du sælger. Logoet er ikke godt, og jeg kan virkelig ikke se, hvad idéen bag det logo er.

Billedet med sort gradient og et gult tilbudskilt er også meget grimt. Du har også flere steder skrevet over billedet med sort tekst, hvilket ikke kan læses når der ligger sorte poloer bag teksten.

Du bør bruge lidt penge på grafik og professionelle billeder. Det betyder noget.

Der står i betingelserne, at levering er gratis uden omdeling og ved køb over 1000 kroner. Det skal selvfølgelig fremhæves og være tydeligt fra alle sider.

Dine handelsbetingelser omkring fortrydelsesret er jeg ikke så glad for.

"Vi refunderer så snart vi har modtaget varen og tilbageførslen vil ske indenfor 30 dage. Bemærk, at der kun kan refunderes til den konto der er brugt til betaling, samt at fragtudgifter til returnering af varen ikke refunderes, og at Nice to Live forbeholder sig retten til at beholde en del af det betalte beløb, hvis salgsværdien er blevet forringet."

Må man ikke kun beholde noget af beløbet, hvis varen har været brugt? Og lige efter skriver du at man ikke må kan fortryde hvis varen er brugt eller er taget ud af emballagen. For det første er jeg ikke sikker på at det er lovligt. Men derudover er det vel dårlig stil. Jeg køber ikke selv tøj over nettet, men har fået det indtryk at folk da prøver tøjet, og sender det tilbage hvis f.eks. størrelsen ikke passer. Er dette ikke korrekt?

Uanset om det er korrekt eller ej var jeg nok allerede gået videre til en anden webshop - på trods af at jeg aldrig har benyttet min fortrydelsesret før.

Designet på hjemmesiden er til den kedelige side, men det er trods alt overskueligt. Det er måske lige voldsomt nok at 75% af menulinjen i toppen går til betingelser, sikker betaling osv. Der er enkelte småfejl rundt omkring, som der lige burde gås igennem for. F.eks. er "følg os" i bunden et link, der ikke linker til noget. Og overskrifterne i dine tekster som betingelser ville jeg gøre mere tydelige med eksempelvis fed.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selve webshoppen

Først nogle generelle kommentarer til din webshop:

1. Dine billeder i forside-slideren er for amatøragtige. Det ligner noget, hvor du har taget et tilfældigt billede fra nettet og sat noget tekst på i Paint.

2. Du er nødt til at tage mod kreditkort på normal vis. PayPal er slet ikke udbredt nok i Danmark til, at det fungerer. Lav en aftale med Nets/Teller og ePay, så du kan tage alle kreditkort på normal vis. Ja det koster penge, men hvis ikke du er klar til at investere lidt er en webshop ikke det rette valg.

3. Du har valgt at starte indenfor tøjbranchen, som er det hårdeste marked du overhovedet finder online.

4. Alle dine tekster er ikke synderligt læsevenlige. 

5. Du har en kategori der hedder "Brands", men du sælger kun Ralph Lauren, og det er også det ene mærke du omtaler i beskrivelsen af dig selv. Hvorfor så have det menupunkt?

6. Du har kun 3 (!) produkter i dit sortiment. Sandsynligheden for, at en af dine besøgende ønsker lige præcist en af de tre er ret lav. Du er nødt til at udvide med flere produkter.

7. Dine produkttekster er alt for korte. Mindst 100 ord per produkt (og det skal være unikke beskrivelser, ingen kopiering fra andre steder).

8. Når man har lagt noget i kurven bliver man bedt om at logge ind. Der er en knap der hedder "Betal som gæst", men man lægger ikke lige mærke til den. Slet hele muligheden for at dine kunder kan oprette en bruger, og send dem i stedet direkte til check-out forløbet.

Svar på dit spørgsmål

Du baserer dit spørgsmål på 578 besøgende (17 x 34). Mange webshops har en konverteringsrate på omkring 3%. I dit tilfælde skulle der så have været 1,7 salg, og du har haft 0. Forskellen er altså ikke enorm.

Sagt på en anden måde - du har alt for lidt trafik. Derfor er det helt normalt at du ikke sælger noget. Du skal i gang med:

- AdWords (i mange tilfælde langt mere effektivt end Facebook)

- Søgemaskineoptimering for at få noget organisk trafik

Hvordan du så skal gribe de to ovenstående ting af er en bibel for sig selv. Køb en god bog om hver af de to emner og læs blogs - både her på Amino og på diverse SEO-konsulenters hjemmeside. Du har mange timers arbejde foran dig :-).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

ja, det er ikke nemt at få salg i sin webshop :-)

Altså udover du kun har et "brand" i 3 forskellige modeller - hvilket gør det ekstremt smalt varesortiment. Og så vidt jeg kan forstå, så er Ralph Lauren et "lud..produkt" som alle tilbyder stort set til ingen penge - selvom halvdelen er sikkert falske.

Derudover hvis du kigger på dine produkt fotos, så er der jo ikke noget "WOW" effekt over dem - tværtimod. Halvdårlig foto, forkert afstand, og så kan man f.eks. se lidt af posen som den har været i ude i siden. Du har også fotos som ikke passer i størrelsen med de andre, selvom du kun har 3 fotos på "forsiden" Du har et foto på forsiden med noget konkurrence, hvor man stort set ikke kan læse teksten

Derudover bruger du 5 overskrifter på næsten ligegyldigt info, det burde du nok "koge" ned til 1-2 overskrifter

Når man trykker på brands, så skriver den øverst "Der er ingen produkter i denne kategori."

Og endelig skal du huske at en kunde skal måske læse/høre/se om dine produkter mindst 5 gange inden de køber, så du må bare blive ved :-)

Men alt i alt, så synes jeg ikke at din siden udstråler nok kvalitet til at sælge Ralph Lauren til 649 ,-

Håber du tager ovenstående positiv, fordi det er ment sådan :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kiggede ind på din webshop og blev ikke umiddelbart modtaget af en overskuelig side. Når jeg kiggede på din menu blev jeg præsenteret for mange punkter der ikke havde noget med mit indkøb at gøre.

Jeg prøvede så at klikke på menupunktet "Brands" og blev ledt videre til en kategori hvor der står "Ingen produkter i denne kategori" og tænkte, at din shop var tom for produkter. Det var først lidt senere, at jeg fandt ud af, at grunden var, at jeg ikke var "dybt" nok nede i kategorierne til at få vist produkter.

En tredje årsaqg til at du ikke har salg endnu er, efter min mening, at din produktportefølje endnu ikke er stor nok, da den kun består af Ralph Lauren-produkter, og hverken særlig mange af dem eller i forskellige kategorier. Så det er et noget snævert kundesegment, du går efter.

Sammen med din utraditionelle betalingsmulighed, gør det, at du får svært ved at få særligt mange kunder i butikken.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilslutter mig lige her. Er enig med de andre to.
Derudover giver du 40 % på forsiden på mærkevarer som Ralph Lauren - Men du har kun 1 produkt i 3 farver. Infoen om din konkurrence er lidt svær at se. Adskil tekst og billede.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en sidste ting, som der måske er delte meninger om. Men jeg forstå ikke tendensen til at mange nye webshops har så stort fokus på "min konto", "login" osv.

Det lyder måske latterligt, men det kan få mig til at gå igen. Hvis jeg kommer tilfældigt forbi din webshop, og har lidt interesse i et af dine produkter. Så vil jeg gerne købe hurtigt. Jeg vil ikke til at lave en bruger. Jeg er måske den eneste, der har det sådan, men jeg ved det ikke. Jeg tror det skyldes tidligere oplevelser med webshops, som har krævet at man opretter bruger. Jeg er klar over at rigtig mange webshops giver valget mellem at oprette sig eller ikke oprette sig under købet. Men det ved man jo ikke inden.

Der er tilfælde, hvor jeg gerne vil oprette mig som bruger. Men det er kun på webshops, som jeg ved jeg kommer til at benytte mange gange. Umiddelbart er min anbefaling, at man som lille webshop gemmer hints om brugeroprettelse godt væk, og så bare tilbyder det som en ekstra mulighed under købet.

Generelt så skær alt overflødigt fra. Er en sektion til anmeldelser nødvendigt? Hvis du mener det er, er det så nødvendigt i starten? Det ser i min mening dumt ud med tomme anmeldelses sektioner. Er "print" under produkter nødvendigt? Er det nødvendigt at have en sektion til "yderligere information", når den alligevel er kortere end beskrivelsen. Kunne det ikke bare stå under beskrivelsen og så fjernes under yderligere information?

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke turde at handle hos dig, designet og billeder gør mig ikke tryg ved siden :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Der er tilfælde, hvor jeg gerne vil oprette mig som bruger. Men det er kun på webshops, som jeg ved jeg kommer til at benytte mange gange. Umiddelbart er min anbefaling, at man som lille webshop gemmer hints om brugeroprettelse godt væk, og så bare tilbyder det som en ekstra mulighed under købet.

Helt enig. Lav kontooprettelse som en mulighed efter betalingen er gennemført

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)