Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på omsætning og hvad der er tjent?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg sidder og regner lidt på tingene, og jeg er simpelthen sådan i tvivl om, hvordan jeg kommer videre. Her er mit regnestykke:

Jeg sælger 300 par bukser, som alle står til 498,75 kr. pr. buks. Dette er inkl. moms (99,75 kr.)

Her får jeg en omsætning på: 149.625 kr.

Når momsen er regnet fra, så står der: 119.700 kr. Men momsen får jeg vel igen?

Og derefter forstår jeg det ikke helt. Hvordan skal jeg fortsætte regnestykke med SKAT osv.? Hvad vil jeg have tilbage, når alt er trukket fra?

Mvh Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie

Dit regnestykke er rigtigt mht. salgsmoms.  Men du har jo ikke redegjort for din købsmoms

Momsen du skal betaler er:   salgsmoms - købsmoms  er tallet positivt skal du betale moms er tallet negativt skal du have penge tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

moms er ikke en del af din omsætning. Du skal regne alt - køb og salg UDEN moms for at finde din fortjeneste helt enkelt. Moms er bare moms af det du sælger minus moms af det du køber som der er moms på, og det lever sit helt eget liv og har intet med omsætning eller fortjeneste at gøre

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html for lidt basal forståelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg med igen! Tak for hjælpen.

Jeg ville dog gerne se, hvordan det hele ville komme til at se ud, når SKAT er trukket fra de 119.700 kr., men jeg ved ikke hvad skatten ligger på. Jeg vil så gerne have det sort på hvidt, men sådan fungerer det bare ikke :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke oplyst, hvad du har købt dine bukser for. Så hvis vi laver et eksempel på 100 kr + 25 kr moms = 125 kr pr buks, kan vi lave et regnestykke.

Du har så haft udgifter på 100 kr x 300 bukser = 30.000 kr
Din købs moms er så 25 kr x 300 bukser = 7.500 kr.

Du kan så trække trække din købsmons fra din salgsmons - 29.925 kr - 7.500 kr = 22.425 kr
Dvs du skylder SKAT 22.425 kr i moms, hvis du får solgt alle dine bukser, til den pris du nævner.

Det du så skal betale skat af, er af dit overskud. Dvs 119.700 kr - 30.000 kr = 89.700 kr

Så et meget forsigtigt gæt er, at du skal betale 38% i skat af dit overskud på 89.700 kr, og at du skal betale 22.425 kr i moms.

Har du udgifter til porto, pakkepapir, plastikposer osv, kan du også trække dem fra.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cecilia Rasmussen:
Jeg ville dog gerne se, hvordan det hele ville komme til at se ud, når SKAT er trukket fra de 119.700 kr., men jeg ved ikke hvad skatten ligger på. Jeg vil så gerne have det sort på hvidt, men sådan fungerer det bare ikke :)

Jeg har lavet en lille formel i excel, der meget groft kan regne det ud. Jeg vil gerne sende det til dig, så du kan se hvad du skal betale. Jeg bruger det selv tit.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg meget gerne se! Og mange tak for din forklaring, det hjalp :)

Du kan sende arket til cecilia-johanne@hotmail.com

Mvh Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis tøjet kommer fra Pakistan er der ikke købs moms - kender ikke toldreglerne men få styr på dem også :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:
Hvis tøjet kommer fra Pakistan er der ikke købs moms - kender ikke toldreglerne men få styr på dem også :)
sikke noget dog Jo der er købsmoms - importmoms at betale for ikke momsregistrerede og at angive korrekt for momsregistrerede men der er da i høj grad købsmoms  - dansk købsmoms ved køb fra uden for EU - det koster bare ikke penge for en momsregistreret, men det skal da angives korrekt og bogføres korrekt - 

det er en "ommer" vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cecilia Rasmussen:
Det vil jeg meget gerne se! Og mange tak for din forklaring, det hjalp :)

Det er sendt til din mail.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)