Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To spørgsmål: SEO i forbindelse med Google + og hosting lokation

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-kyndige Amino'er!

Jeg har to korte spørgsmål i forbindelse med SEO:

1.
Jeg har i den senere tid hørt fra flere kilder, at Googe + er død; at det ikke længere har den store indvirkning på ens Google-placeringer. Er dette korrekt?

2.
Jeg har en side (http://volt-and-volume.com/), hvis målgruppe er amerikanere, hvorfor siden er hostet i USA. Men jeg har også hørt, at det ikke længere har nogen betydning, hvorvidt siden er hostet i det land, hvor ens målgruppe befinder sig; det vil sige, at jeg -- efter sigende -- ligeså godt kan have min side hostet i Danmark. Hvis jeg skifter fra et amerikansk webhotel til et dansk, kan jeg så være 100% sikker på, at det ikke påvirker mine placeringer i Google?

På forhånd tak for jeres svar!

Tekstforfatter
Thomas Høedt Thomsen

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

OPsedasse!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Google+, som stadig lever, er ganske vist ikke det mest udbredte sociale medie, men det er ikke ensbetydende med at det ikke kan påvirke søgeresultaterne. Jo mere data Google har på din virksomhed, jo bedre kan en eventuel søgning også gøres relevant for søgningen. Det gælder sociale medier, artikler, blogs, etc.

2. Hosting kan gøres hvor du lyster uafhængigt af land. Hvis dit domænenavn har et landespecifikt TLD som f.eks. .dk, .de, .se og så videre, antager Google at dit site er primært relevant for det pågældende land.
Hvis dit domænenavn IKKE har et landespecifikt TLD, kan du via Google Webmaster Tools fortælle Google hvilket marked dit website henvender sig til.
Så på den måde har hosting placering ikke noget at sige.
Alle mine websites er hostet i Amsterdam af selvsamme årsag.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Dan! Angående dit svar til mit første spørgsmål, er du så 100 % sikker? Ikke fordi jeg betvivler din viden, men jeg er bare kommet frem til, at jeg ikke gider at bruge tid og energi på Google +, hvis det ikke gør den store forskel.

De artikler/anmeldelser jeg eventuelt ville uploade på Google +, vil jeg under alle omstændigheder også poste på mit musikanmelder-website OG som links på min facebook-side, så jeg tænker, at Google allerede her har nok data til at "vurdere" kvaliteten af min sides indhold? Eller?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Volt & Volume:

Angående dit svar til mit første spørgsmål, er du så 100 % sikker? Ikke fordi jeg betvivler din viden, men jeg er bare kommet frem til, at jeg ikke gider at bruge tid og energi på Google +, hvis det ikke gør den store forskel.

Personligt bruger jeg ikke tid på Google+ - og som det er med alt andet, skal du se på det som et tillæg til helhedsbilledet. Det er klart at Google har interesse i at promovere egne produkter (blandt andet ved at tvinge virksomhederne til at bruge dem), men da de også skal beholde de søgende brugere, så er det vigtigt at helhedsbilledet afspejles i søgningen.

Jeg ville måske hellere bruge tid på at sikre mit website med HTTPS og gøre websitet responsive, da Google officielt har meldt ud at de to ting påvirker søgningen positivt.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:

Volt & Volume:

Angående dit svar til mit første spørgsmål, er du så 100 % sikker? Ikke fordi jeg betvivler din viden, men jeg er bare kommet frem til, at jeg ikke gider at bruge tid og energi på Google +, hvis det ikke gør den store forskel.

Personligt bruger jeg ikke tid på Google+ - og som det er med alt andet, skal du se på det som et tillæg til helhedsbilledet. Det er klart at Google har interesse i at promovere egne produkter (blandt andet ved at tvinge virksomhederne til at bruge dem), men da de også skal beholde de søgende brugere, så er det vigtigt at helhedsbilledet afspejles i søgningen.

Jeg ville måske hellere bruge tid på at sikre mit website med HTTPS og gøre websitet responsive, da Google officielt har meldt ud at de to ting påvirker søgningen positivt.

Tak, Dan. Og ja, det er faktisk også mit næste mål: at gøre mit website "responsive". Yes

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Hvor i amsterdam hoster du, måske skulle jeg også kigge den vej?. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Arlo:

Hej Dan

Hvor i amsterdam hoster du, måske skulle jeg også kigge den vej?. 

Det gør jeg hos DigitalOcean. Gode priser og nemt at administrere.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)