Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg of ide til Bølgemaskine

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men uanset hvad, så kræver det en masse penge at udføre test og producere. 

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper heller ikke at den kan lave en masse strøm, hvis det er dyre at lave end vindmøller og solceller, men de 2 har en fordel, at staten støtter dem og det har bølgekraft ikke.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 31
Fra  JesperS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ide var at sætte den mellem møllernes fødder i vindmølle parkerne.

Så skal man ikke tænke på strømledning til land, fordi den allerede er der.

Så skal man kun lave forbindelsen til den swish boks, som forbinder de forskellige vindmøller.

Der ville den Dragon wave også virker, fordi strømmen vil blive led ind mellem øerne, og presset op i dimsen.

Tag en chance, og prøve noget nyt.

Har du 99% for at fejl, har du 1% chance for at blive en vinder.

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

For at nogle vil gøre det skal man teste det af og nogen villig til at investere i det. Desuden vil det i starten ikke være lige så rentabel som vind og sol og derfor skal have statsstøtte før nogle vil ture at investere i det, så man er garanteret en fast pris for strøm. Synes det er en genial ide.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes altså nærmere du skal prøve at lave to søgninger på youtube.com Tidal power - wave energy - så vil du se at der er andre med brugbare løsningsmodeller.

Den danske model har jo været for dårlig fra starten af når de skal køre forsøg i 10 år for at bevise den laver energioverskud der er værd at sælge videre.

Jeg har set en opfinder oplyse at han kan lave tidal power til en brøkdel af dagens energi priser.

PS du hænger dig meget i at de gængse kun laver energi på toppen af bølgen modsat din, det gør mig i tvivl om din ide egenlig ER helt gennemtænkt. Du siger du laver energi af hele bølgen begge veje. Det er uklart hvad du mener for vandet løber jo ikke samme vej tilbage. Det er mest toppen af vandet der udgør bølgen, og når vandet gerne vil løbe tilbage kommer der en ny bølge som gør, at vandet fra første bølge enten vil løbe tilbage langs bunden eller ud mod siderne og danne et revlehul når strømmen er kraftig nok. Da jeg ikke er expert må jeg sige jeg TROR det er sådan vandet løber.

Men fedt hvis du laver en model der virker

Fra Hvidovre
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 31
Fra  JesperS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt lang tid på at søge, og jeg kan ikke finde nogle som virker, lige så godt som min ide.

Problemet er at vi bruger ord forskelligt.

Når jeg taler om bølgen, så taler jeg ikke om bølgetoppen, men om den energi som bliver flyttede fra A til B.

Betragt bølge som en sølje af energi som flytter sig mere eller mindre vertikalt igennem vandet.

Bølge toppen er "bare" toppen af al den energi som er i bølgen.

Denne her tag bunden af bølgen. http://www.greendiary.com/wp-content/uploads/2012/07/1_errgg_22976.jpg

Tag en chance, og prøve noget nyt.

Har du 99% for at fejl, har du 1% chance for at blive en vinder.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kender jo ikke din egen ide så jeg ved ikke helt hvad du har udtænkt.

Den model du viser ser for mig ud til at lade sig hæve med toppen af bølgen hvor den trækker et stempel ud og vægten presser stemplet sammen når bølgen er drevet forbi. Den kræver rigtig meget vedligehold.

Jeg har set en model der fungerer omvendt så maskinen er boltet fast på en kaj, med en arm der sidder fast i en bøje, så hver gang der kommer en bølge løftes bøjen og armen får så stemplet til at bevæge sig.

Se denne lille effektive sag:

Og så forestil dig en lang række med sådanne hjul

Men jeg vil da håbe din ide er smartere...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 31
Fra  JesperS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det....

Derudover er teknikken både til vand og vind.

Jeg tænkte at jeg ville sælge den til vand og så have penge til at søge patent for mig selv til "vindmøllen".

Tag en chance, og prøve noget nyt.

Har du 99% for at fejl, har du 1% chance for at blive en vinder.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 31
Fra  JesperS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

MR.A: Den video er af en stavblender med en lampe.?

Tag en chance, og prøve noget nyt.

Har du 99% for at fejl, har du 1% chance for at blive en vinder.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Den viser at blot eet hjul i langsomt løbende vand er nok til at give lys i en lampe, prøv at sætte 100 hjul på og se hvor meget energi der skabes af en relativ simpel maskine.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)