Hej Amino, Jeg opsætter hjemmesider for kunder og "heldigvis" støder jeg først på en utilfreds kunde nu efter flere års arbejde. Sagen er den, at jeg har leveret en webshop til en kunde som selvfølgelig skal være responsive. Jeg får leveret hjemmesiden, kunden er glad og fakturaen bliver betalt. Der har været et par småproblemer som jeg hjælper kunden med at rette efter fakturaen var blevet betalt og det fakturerer jeg selvfølgelig ikke for - for hjemmesiden skal jo virke optimalt og de skal kunne finde ud af at bruge den. Kunden brokker sig så over, at hjemmesiden ikke er responsive (tilpasset til mobile enheder) og at det er helt umuligt at bestille varer fra mobil. Jeg undrer mig selvfølgelig over denne påstand, så jeg går selv ind og tjekker det på min mobil. Jeg kan ikke følge dem i deres påstand da jeg uden problemer kan navigere rundt, finde den ønskede vare, tilføje til kurv og gå til betaling. Jeg beder kunden om at gå nærmere i dybden med det og fortælle præcis hvor det går galt. Kunden skriver "overalt" og det kan næppe være min telefon der viser noget forkert, da det er en ganske almindelig iPhone som størstedelen af smartphones. Vi skriver lidt frem og tilbage, men næsten hver gang beder jeg kunden om at komme med et konkret eksempel, men dette har jeg ikke set skyggen af. Jeg får kun at vide at min kode/programmering er dårlig. I dag skriver kunden at hun har lavet en aftale med en anden udvikler og at jeg skal betale hele beløbet tilbage til dem. Kunden skriver også, at de har været i kontakt med forbrugerombudsmanden som fortæller, at jeg ikke er tvunget til at tilbagebetale beløbet, men at jeg skal udbedre fejlen - som jeg selvfølgelig er indforstået med, men det giver kunden mig ikke lov til nu, da det er for sent. Dertil lyder mit spørgsmål så. Har jeg noget at frygte - kan jeg risikere at skulle betale hele beløbet tilbage, for en webshop der er opsat og leveret og har været i drift i en månedstid? |
Som udgangspunkt Nej. og forbrugerombudsmanden ser udelukkende på forbrugersager - i det her tilfælde må vi antage at I handler B2B hvorfor det ingen relevans har.
I forretningsverdenen er det sådan, at når regningen er betalt, så er produktet godkendt.
Specielt når sitet har været i drift i 1 md. og du kan dokumentere, at hendes påstand ikke er korrekt.
Det lyder som om hun forsøger at vride lidt penge ud af dig.