Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af IVS.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg har et IVS. Firmaet har ikke omsat noget. Og har bare stået til pynt. 

Skal have det lukket. Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

formentlig via erklæring som i det mindste dels gør, at dit indskud kommer ud igen + du slipper for at stå som en der blev tvangslukket. Det kræver, at du ikke har nogen gæld m.m. og får en skattekvitance og så anmelder - og det tager let 6 mdr - Du kan selv (måske) eller du kan få en revisor eller anden der kender rutinen til at hjælpe dig. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html   Det er ikke som med personlig virksomhed lige noget fra dag til dag - lukke kan tage fra 3 til 12 mdr faktisk

Har du har købt aktiver med moms osv - så skal de ud inden lukning - salg til tredie part eller dig selv med moms

Glem ikke moms 0 angivelser i tiden til da - og evt lovpligtig arbejdsskade + anmeldelse af ejer til det offentlge ejerregister (sidste frist 14 eller 15/6 som jeg husker det) og selv med 0 omsætning - indsendelse af årsrapport/regnskab, hvor fristen løb ud 31/5 men hvor man oftest får brev inden bod  - mere for ikke at rende i en bod på et eller andet område i ventetiden :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at afmelde moms mv. 

Hvis ikke du gør det så får du ikke nogen skattekvittance.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar :) 

Firmaet har intet lån, ingen omsætning. Intet. Bare oprettet. Lidt øv at det skal tage 3 måneder. 

Men hvad gør jeg nu? 

Skal jeg ind på en hjemmeside. Eller skal jeg hente en blanket et sted og sende? Ved ikke hvad det første step skal være. 

Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal også siges at jeg kun har betalt den ene krone det koster at starte. Så har ikke noget kapital. Oprettede, og fandt hurtigt ud af at jeg ikke skulle bruge det alligevel. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

zeus7678:
Det skal også siges at jeg kun har betalt den ene krone det koster at starte. Så har ikke noget kapital. Oprettede, og fandt hurtigt ud af at jeg ikke skulle bruge det alligevel. 
fint nok - men du skal altså hele møllen igennem med lukning ved betalingserklæring eller tvangslukning og du må regne med ca 8 mdr  men du skal jo ikke sidde og arbejde for det, tiden går bare, når du ellers har sikret skattekvitance osv. Lukning er tydeligt beskrevet i alle de forskellige muligheder her https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 i sidste del af e-bogen - og ja- husk 0 moms indberetning indtil du har kvittering for lukning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)