Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DSB er i på forkant med udviklingen, nyt tog

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes lige jeg ville vise jer dette low cost magnet solar energy train , det kunne være cool hvis DSB satsede på denne løsning.

Ok det er meget nyt men en cool løsning der gør det billigt i drift.

http://www.smtrail.com/index.html

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen kommentarer? Ingen der foreslår at bygge en bane mellem de store byer? Eller en bane i Aarhus eller Odense?

Det her er Københavns metro på steroider men til halv pris.

Fart op mod 5-600km/t (100 i by områder) og primært drevet af solenergi og magneter.

Det her er det hotteste der er sket for udviklingen af public transport siden Maglev train der nærmest er gammeldags sammenlignet med dette koncept.

Nå ja nu smører jeg lidt tykt på men det lyder altså som en superfed vision som de siger er mulig nu.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Blev helt bange. Læste overskriften "DSB er på forkant ...." Så var det da første gang :)

Det ser godt ud uden at jeg har noget viden om det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Slet ingen kommentarer? Ingen der foreslår at bygge en bane mellem de store byer? Eller en bane i Aarhus eller Odense?

Det her er Københavns metro på steroider men til halv pris.

Fart op mod 5-600km/t (100 i by områder) og primært drevet af solenergi og magneter.

Det her er det hotteste der er sket for udviklingen af public transport siden Maglev train der nærmest er gammeldags sammenlignet med dette koncept.

Nå ja nu smører jeg lidt tykt på men det lyder altså som en superfed vision som de siger er mulig nu.

Det var da på tide :) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så rykker Elon Musk's Hyperloop da mere, topfart over 1.200 km/t Smile

Fra San Francisco til Los Angeles på 35 minutter er ret vildt. Det tager normalt knap 5 timer at køre. Med Hyperloop kunne man hurtigt komme fra Aalborg til København!

Mvh Carsten

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten du glemmer at kigge på økonomi gør du ikke? 

SMT er et lightrail tror jeg det hedder og kan bruges både i byer og mellem byer 3 gange så hurtigt til billige produktionspriser både for vogne og linier, og giver et energi overskud til samfundet i MW størrelse fra solcellerne og gratis drift.

Tror Hyperloop bliver dyrere end chimpansen (er det ikke det den kaldes i Japan?) og den bliver nok aldrig en god forretning, husk lige at dem der bruger linien selv skal dække alle omkostninger, så det bliver for dyrt på billetprisen at vælge et "Tesla tog" til off. transport selv om det kunne være sjovt, er det ikke der jeg kender Musk fra.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Carsten du glemmer at kigge på økonomi gør du ikke? 

Tjo, men tror nu heller ikke at det er helt billigt at rykke alle eksisterende spor op, kassere eksisterende lightrail tog og etablere et helt nyt tognet.

Her i Silicon Valley hvor jeg bor er der eldrevne lightrail tog de fleste steder, og mellem større afstande, er der alm. tog og lyntog. Det fungerer udemærket, jeg tror der skal meget til at skifte til et andet system. 

Elon Musk har efter min mening flere gange taget helt vilde ideer, og konverteret dem til rigtige virksomheder, med kunder og produkter til rimelige priser, så han har sikkert tænkt økonomien ind i det. Jeg bruger eks. selv PayPal og en af mine biler er en Model S.

Mvh Carsten

PS: SMT ligger i samme by som Tesla fabrikken Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)