Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor sælger man undervisningsmaterialer til gymnasiet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære iværksættere

Hvor i alverden sælger man undervisningsmaterialer?

Jeg har længe puslet med tanken om at udvikle lærebøger til undervisning i gymnasiet - og samtidig udvikle et læringsspil som undervisningsmateriale.

Mine samarbejdspartnere til udvikling er på plads (illustrator, programmører osv.) og jeg har allerede en konsulentvirksomhed, men jeg aner ikke hvor jeg skal sælge undervisningsmaterialerne.

Jeg tænker umiddelbart nogle af de forlag der i forvejen beskæftiger sig med at sælge undervisningsmaterialer: Gymportalen.dk eller Nucleus.dk.

Er der nogle af jer der har gode ideer eller erfaring indenfor salg af undervisningsmaterialer og kan hjælpe? 

Katrine

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte restudy, systime osv. om de vil indgå et samarbejde om det, da de i forvejen sælger ligne ting til fx gymnasier. 

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et site, der har solgt til studerende i mere end 10 år.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Hvis du allerede har udviklet materialet er der ingen grund til at bruge et forlag, som kun vel tage en stor bid af fortjenesten.  Det handler jo om at gøre de relevante faglærer interesseret i dit materiale. Markedsføringen kan ske på flere måder f.eks via direktmail med info om produktet.  Annonccer / omtale / anmeldelser i relevante fagblade f.eks Biofag  (http://biofag.dk)   evt. LMFK-bladet.  Udstil på fagmøder / årsmøder for biologilærer eller relevante fagmesser. 

Held og lykke

Ravn

 

 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som Ravn skriver, er det ikke nødvendigt at sælge gennem forlag eller lign. En af mine venner's far sælger sine egne bøger og undervisningsmaterialer (DVD/software) direkte til gymnasierne. 

Du kunne jo eks. finde ud af hvem der underviser i det fag du laver materialer til på en skole, og sende vedkommende et eksemplar af dine bøger etc. Det koster nok ikke alverden ift. så meget andet markedsføring.

Mvh Carsten

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger linkedin kan du finde dem som du vil samarbejde med.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Mange tak for input! Det lyder jo faktisk fornuftigt nok at sælge direkte til gymnasierne. Jeg starter selvfølgelig med mit eget arbejdssted - og jeg har da også en masse kontakter hos andre gymnasier. Jeg havde slet ikke tænkt tanken, at man kunne sælge direkte. Tak :-)

Katrine

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Dejligt du kunne bruge mine ideer ;-)  Du kan finde en oversigt over alle gymnasier og tekniske skoler på undervisningen ministeriets hjemmeside.  Gider du ikke selv stå for fakturering og forsendelse af dit undervisningsmateriale, Kan jeg anbefale at du outsourcer dette til  Dafolos bogdistribution.   Hvem får du til at trykke dine bøger ?

http://www.dafolo.dk/Forlagsekspedition.4160.aspx

Har du brug for yderlige hjælp er du meget velkommen til at sende mig en privat besked.

 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Så langt som til trykning er jeg ikke nået endnu - jeg ville først undersøge om det rent faktisk var muligt at sælge Wink 

Tak for tippet med Dafolo :-)

Og for hjælpen i det hele taget :-)

Katrine

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrine

Super det kunne bruges. Har du brug for yderlige hjælp er du velkommen til at sende en privat besked.

 

Hilsen

Ravn

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)