Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring hvad bruger i

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er kommet til at tale om, hvor meget og hvor lidt tid og penge der kan / bør bruges ifbm. markedsføring af en webshop.

1. Hvad bruger i af markedsføring til jeres webshops?

2. Hvor meget tid bruger i på det (hvis i selv laver det)?

3. Hvad er jeres budget for markedsførring?

4. Hvilken form for webshop har i?

Er der noget jeg har glemt?

Mvh Betina

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Betina

Nu er jeg selvfølgelig ikke helt uvildig, da jeg er selvstændig konsulent inden for Google Adwords, Facebook-annoncering o.lign. Men jeg vil godt lige give mit besyv med alligevel.

For det første: 
Overvej hvad målet med jeres markedsføring er:
1) er det branding, altså opbygning af kendskab og værditilskrivning til jeres mærke i et marked? Så skal I ud i de lidt større kanaler som f.eks. bannere, og I får sværere ved at måle effekten af jeres indsats
2) er det rent salg?
Mit gæt er, at det er det sidste. Og så bør jeres vinkel være, at hvis der for hver krone, I smider i markedsføring, kommer mere end en krone ud i indtjening, så skal I ikke sætte et loft (med mindre I pludselig får så mange kunder, at I ikke kan håndtere dem alle)

For det andet:
I kan prøve at markedsføre jer selv gratis via f.eks. Facebook. Lav en Facebook-side for jeres virksomhed og få jeres venner til at like siden. Promovér så jeres produkter via søde små posts, så de kommer frem i jeres venners newsfeeds og kan blive delt ud i deres netværk osv. Det ved jeg, at nogle af mine egne venner har succes med

For det tredje:
Hvis du har noget, du kan give gratis som en lille treat til potentielle kunder, så tilbyd dem dette mod at de giver dig deres permission til at kontakte dem via email. Og sørg også for at brugerne kan give dig permission til emailkontakt, når de køber noget i din shop. Når først du begynder at få lidt emails i basen, så kan du sætte email marketing op, hvor du promoverer dine produkter på en god og måske personlig måde.
Og selvom jeg ikke selv sælger email-marketing i min konsulent-butik, så står jeg klart på mål for, at det nok er den billigste og mest effektive måde at skabe webshop-salg på. Det kræver bare, at man finder en måde at skaffe sig brugernes emails og permission på

For det fjerde:
Google og andre søgemaskiner (SEM) er stedet, hvor de potentielle kunder spørger efter produkter og virksomheder. Alle andre steder er det virksomhederne, der spørger efter kunderne. Derfor er det også på Google, at du (efter emails) kan opnå de letteste salg, hvis ellers din Google Adwords-konto er sat ordentligt op.
Jeg har arbejdet med Adwords i både virksomheder og som konsulent, og de fleste steder er det virkelig ringe Adwords-opsætninger, jeg har evalueret og overtaget. F.eks. brugte et B2B-rengøringsselskab tusindvis af kroner på at reklamere med brede søgetermer og kom bl.a. frem på rengøringsmiddelsøgninger. Og et rengøringsselskab er bestemt ikke relevante på sådan en søgning, men det giver alligevel klik, og det koster på budgettet.
Og så er det mere reglen end undtagelsen, at annonceteksterne bliver nedprioriteret, fordi man har gjort SEM til en teknisk disciplin. Og det betyder, at virksomheder ofte svarer kunderne med de samme 3-6 svar/tekster (som desuden tit ligner hinanden), uanset hvad kunden spørger om/søger på. Og det er en helt basal fejl. Hvis man som sælger stod med en kunde i en butik, så ville man jo heller aldrig bare fyre den samme frase af, uanset hvad kunden spurgte om. Man ville lytte og tilpasse sit svar. Det er sådan, man guider og sælger.
Min pointe er: Pas på dine penge og sørg for at få lavet din Adwords-opbygning ordentligt. Så kan du få succes på Google og Bing

For det femte:
Mange har succes med Facebook-annoncering. Jeg har bygget kampagner for flere kunder, og de får rigtig meget god (salgsorienteret) trafik pga de gode muligheder for at segmentere på Facebook og lave relevante annoncer i et "afslappet community", som Facebook jo er. Og hvis du har lidt teknisk snilde og en god forfatter i dig, er det noget, du selv kan prøve at kaste dig ud i

Jeg håber, du kan bruge det Smile

Mange hilsner
Thomas

Email: paludan@mensio.dk
Mobil: 27 28 80 32

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Mange tak for dine svar, det er da bestemt en god hjælp.
Mange af tingene er vi jo faktisk godt selv klar over, og forsøger jo også at lave både god SEO og Facebook indlæg, det er så bare om det er ok/nok :)


Du har ret i at det er salg det for os drejer sig om, vi har en webshop med tilbehør til kæledyr, og vi er jo bestemt ikke alene på markedet lige omkring disse ting, og vil jo rigtig gerne kunne gøre en forskel og få lidt mere gang i salget / kontakten til kunderne.

Nyhedsbreve har vi allerede godt gang i, men får ikke rigtig flere modtaget tilmeldt, lige den disciplin synes jeg det halter lidt med. :)



Vi havde sidste sommer et firma til at lave SEO for os, men vi måtte desværre stoppe pga. økonomien, da vi pludselig uventet gik ned i indtægt, og dermed ikke havde så meget at gøre med.

Shoppen har vi startet i 2014 - overtaget fra en anden, som ikke har haft så meget indsigt i de vigtige ting, så vi er på en måde opstartet fra scratch hvilket jo også er ok, men ikke gør det lettere at komme frem :)



Mange tak for dine indput.

Mvh

Betina adogdream.dk

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina

Jeg har ikke en aktiv webshop pt, men jeg administrer flere af vores webshopskunders markedsføring

I forhold til online marketing har vi rigtige gode resultater med de gængse medier såsom Google AdWords, Facebook Ads samt SEO arbejde ift. content markedsføring igennem fx. blogs

De to førstnævnte muligheder koster en klikpris / en visningpris, i mens sidstnævnte kan gøres på egen hånd, såfremt du er villig til at sætte dig ind i procedurerne. 

Hvis du vil ramme et behov du ved at folk søger aktivt på kan du med fordel bruge AdWords, da du dermed vil blive vist igennem produktrelateret søgninger. Hvis du derimod har en produkt hvor du skal ud og skabe et behov er Facebook ads oplagt, da du kan målrette direkte til din målgruppe, og dermed blive vist i deres newsfeed. 

Hvis du har spørgsmål til online marekting generelt skal du være velkommen til at smide mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk. Så kan jeg evt. hjælpe dig lidt i gang med diverse muligheder. 

Hav en god dag :-) 

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Simon

for både dit svar og dit tilbud :)

Mvh

Betina - adogdream.dk

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)