Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Blog eller sider

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du hjælpe mig her?

Er det SEO mæssigt bedst med en blog, hvor der er indlæg i
eller
Enkelt stående sider med som linkes sammen med en "artikelside".

- Altså brugeren vil som sådan ikke se forskel.
- Det giver mere arbejde for mig med enkelte sider istedet for blog.

Som jeg kan forstå det, så vil sider være bedst, da der er mere kontrol og muligheder. Et indlæg, der er begrænset muligheder, da det "blot" er et indlæg.

Obs. Der vil ikke være mulighed for at kommentere, på hverken blog eller "side".

På forhånd tusinde tak :)

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du have en ide om hvem jeg kan spørge for at få svar på blog/side spørgsmålet?

Big Smile

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville lave enkeltstående sider (hvis du mener undersider/pages?). Du vil kunne lave statiske sider med indlæg på 1000+ ord, omkring dit emne. Det kan du ikke i indlæg, medmindre du virkelig præciserer det. Derudover kan de enkeltstående undersider have direkte link fra forsiden (fordi de er i en menu eller lignende).


Dog er begge idéer fine og afhænger vel af dit humør :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Når du skriver underside/pages - kan de ikke blot gøre sådan her:


Min tanke i stedet for blog indlæg er at lave enkelte sider i stedet:

www.biler.dk/blog (Indsæter manuelt link/tekst/ og billede til her side med indhold) 

www.biler.dk/store-biler

www.biler.dk/mindre-biler

www.biler.dk/video-om-biler

Vil det gøre en forskel at gøre det sådan her:

www.biler.dk/blog (Indsæter manuelt link/tekst/ og billede til her side med indhold) 

www.biler.dk/blog/store-biler

www.biler.dk/blog/mindre-biler

www.biler.dk/blog/video-om-biler

Har en (ubegrundet) ide om at en side som ikke er en underside, men "tættere" på domæne urlen er "lettere at læse".

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som sådan ikke nogen grund til at køre den under /blog vil jeg mene :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Yes

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:
Du vil kunne lave statiske sider med indlæg på 1000+ ord, omkring dit emne. Det kan du ikke i indlæg, medmindre du virkelig præciserer det. Derudover kan de enkeltstående undersider have direkte link fra forsiden (fordi de er i en menu eller lignende).

Beklager, men det du siger, passer altså ikke.

Selvfølgelig er det ikke kun sider, der kan linkes til fra forsiden af hjemmesiden.

Eksempel fra den ene af mine virksomheders hjemmesideonlinesynlighed.dk

Her er der flere links fra forsiden direkte til blogindlæg, der har op til flere end 1.000 ord.

Der er masser af hjemmesider, hvor der linkes direkte fra forsiden til eksempelvis de seneste 5 blogindlæg, samt til bloggens forside.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Simon Hansen:
Du vil kunne lave statiske sider med indlæg på 1000+ ord, omkring dit emne. Det kan du ikke i indlæg, medmindre du virkelig præciserer det. Derudover kan de enkeltstående undersider have direkte link fra forsiden (fordi de er i en menu eller lignende).

Beklager, men det du siger, passer altså ikke.

Selvfølgelig er det ikke kun sider, der kan linkes til fra forsiden af hjemmesiden.

Eksempel fra den ene af mine virksomheders hjemmeside: onlinesynlighed.dk

Her er der flere links fra forsiden direkte til blogindlæg, der har op til flere end 1.000 ord.

Der er masser af hjemmesider, hvor der linkes direkte fra forsiden til eksempelvis de seneste 5 blogindlæg, samt til bloggens forside.

Det er korrekt. Men har du 10-15 sider/blogindlæg, er det i mit hoved mere logisk at have det som statiske sider, end som blogindlæg. Ikke desto mindre, må det komme an på smag og behag, hvis blot forsiden linker ned.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med det antal artikler du påtænker at have GØR DET INGEN FORSKEL.

Posts og pages er basalt set det samme. De gemmes i samme tabel i Wordpress databasen og kan indeholde samme data.

Fordelen ved posts er at du har mulighed for at tilføje kategorier og tags, så det bliver lettere at holde styr på dem, hvis du har rigtig mange af dem.

Der er ingen forskel i navngivningen af sider/posts så længe du vælger at benytte navnet på artiklen som URL.

Begge dele kan tilføjes til menuer, linkes direkte til og være på meget langt over 1000 ord.

Vær dig opmærksom på at en del temaer som giver mulighed for at lave fancy forsider benytter widgets som i nogle tilfælde kun benytter posts, og ikke pages.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tidligere lavet videoer om angst og har vel haft lidt over 100. Som blev set af 5-10.000 årligt.
 
Det skal jeg have gang igen. Min tanke er at lave videoer igen, og samtidigt lave tekst til dem og på den måde give læseren/seeren noget værdifuldt. Og naturligvis bruge det til seo.. og det var her min spørgsmål kom frem. At lave det som en artikel hver gang. Og lave dem med god, solid og værdifuld indhold. Der kan "hurtigt" kommer 100 igen.

Når jeg laver blog indlæg, kan jeg ikke gøre specielt meget i selve blog indlægget. Kan bestemme overskriften, men ellers intet. Derimod kan jeg på en side lave mange seo ting.

Her er mine muligheder på en side (bruger yoast plugin til at have disse indtastningsmuligheder)

Som jeg lige ser det, så er mine muligheder langt større for at lave seo på sider end i indlæg.

Eller tager jeg fejl?

Måske kan jeg også lave samme seo ting på et indlæg?

Eneste som jeg ser ved at lave det til sider, er at det bliver noget af et arbejde at holde styr på så mange sider - det vil et blog side kunne gøre let for mig.

Ideen er at lave de her 100 artikler om angst i forskellige områder / situationer, og lade brugeren finde dem på google ud fra deres spørgsmål - og på den måde få angste ind på min side, og derfra til andre del af min side. Det er ideen.

Gode ideer og råd modtages med kyshånd - kan ligeså godt prøve at gøre det rigtigt fra starten af.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)