Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig rengøring+havedame 125 kr i timen inkl. moms

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer. :-)

Det er naturligvis i strid med Aminos regler at ændre andres indlæg på denne måde.

Titlen er rettet tilbage nu.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 15:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hun arbejder for sig selv.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke fulgt indlægget det sidste døgns tid og ved derfor heller ikke, hvad det er der er blevet ændret og alt det halløj.

Men jeg kan godt give vinduepudseren ret i, at kr. 125 inkl. moms er en temmelig lav løn (= 100 kr. og herfra skal trækkes div. sociale tillæg).

Sikkert ikke ulovligt.

MEN

Det bliver bare rigtig svært for folk i servicebranchen (vinduespudser, rengøring, frisør, stuepige, kurertransport osv. ) at forklare deres kunder, hvorfor de skal betale 250-300 kr. i timen + moms for en ydelse/service, når der bliver tilbudt arbejde til en 1/3 af prisen.

Kunderne kan sagtens forstå at det koster at have forsikring, div. socialetillæg, feriepenge, pension og at firmaet/indehaveren også skal tjene lidt, i og med de har et ansvar for, at ydelsen bliver korrekt udført/leveret. MEN de syntes bare lige ikke, at netop de behøver at betale 300 kr. i timen når de kan få det få 100 kr.

De tænker bare ikke på, hvad der sker den dag den ældre udenlandske kvinde, enten kommer til skade i en arbejdsulykke, eller er årsag til en ulykke/skade i den virksomhed hun arbejder i. Eller behandler en ny marmorvask med noget forkert sæbe.

Hvem betaler så?

Jeg kan sagtens forstå den ældre kvinde, som godt kan stille sig tilfreds 75-80 kr. i timen (som det jo max bliver ud af de 125). Det er sikkert mange gange mere. end hvad hun kunne få i hendes hjemland. Og til forskel fra både dig og mig, lever hun sikkert også en mere nøjsom levestil. Hun kan godt affinde sig med at tage bussen rundt til sine arbejdspladser. Hun behøver ikke en leaset BMW og en Iphone 6.

Så egentlig er det isoleret set helt forståeligt, at hun gerne vil lave et stykke fornuftig arbejde til den løn. 

Men problemet kommer, når alle vi andre, i disse lavtlønsbrancher / servicebrancher som er nødt til at hive en større timeløn hjem (pga. vi har større omkostninger for at drifte en virksomhed), støder på den mur, at vi med en timeløn på 250-300 er alt for dyre.

Hvad sker der den dag, at den ældre dames barnebarn, som i hendes hjemland har gået på universitetet etc. og fået sig en rigtig god uddannelse inden for en højtlønsbranche, kommer her til DK og slår sig ned i en branche hvor timelønnen er kendt for at være 1000 - 2000 kr. (ikke uhørt indenfor konsulentbranchen og andre beslægtede) men sagtens kan nøjes med 300-500 kr. i timen......???

Det bliver "spændende" at se.

God aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Hej med jer. :-)

Det er naturligvis i strid med Aminos regler at ændre andres indlæg på denne måde.

Titlen er rettet tilbage nu.

selv om ordet løndumping sikkert blev taget ud af overskiften - så er det stadigt første ord i overskriften, og det har ikke med cash at gøre - Når man er i tråden, så starter den med Billig - men ude i emner - med løndumping?  Jeg kan ikke rette den, da overskriften ikke starter sådan når man er inde i tråden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John, det er vist den cachede version ude i listen.

indlægget er rettet.

Til andre der føler trang til at kommentere om løndumping, undlad det tak.

Trådstarter har som Amino Plus lov til at sælge sine ydelser under 'jeg har et godt tilbud til dig', så længe det ikke er i strid med dansk lovgivning eller Aminos regler..

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt at tænke på at hvis man ansætter en rengøringsdame til 125 inkl. moms pr. time, så er der tale om løndumping.

Men hvis du får lavet en hjemmeside til 1250 kroner, selvom udvikleren måske kun tjener 50 kroner i time, så snakker man om "opbygning af kundekreds" "referencekunder" "et godt tilbud" og alt muligt andet.

Det samme gælder når man kan købe håndklæder i f.eks. Jysk til 10 kroner - der er ingen som snakker om løndumping - næ, det er bare et godt tilbud, selvom 2 kroner er moms, og så er der fragt osv.

Eller hver gang der er én som skal bruge en eller anden dims - så prøv da Alibaba eller noget af alt det andet Kina sjov - måske skal man kigge på mindste lønnen i Kina - men næ nej - det er bare tale om et godt tilbud, og danske leverandører er også bare for dyre

Så lad nu være med at kalde det løndumping - så vidt jeg ved, så er der ikke tale om at trådstarter holder en pistol mod hovedet af rengøringsdame, så lad dog hende selv bestemme.

Drop nu alt det der 3F pjat og som sagt er der ingen mindste løn krav i Danmark og hvis man ikke er medlem af en overenskomst, så kan man selv vælge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rie w. Er den eneste i denne tråd som kan se det fuldstændig vanvid i at tilbyde sig selv til 100kr + moms i timen, det underminere markedet indenfor service branchen. Og vi andre kan sku ikke konkurrer med så lav en løn. Men det vil fordi dem som kommentere ikke selv har prøvet at være presset pga. Østarbejdere underbyder. Det kommer nok en dag, men så skal I huske ikke og sidde og ynke når det sker.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener nu at manden som prøvede at stå i vejen for udvikling af hjulet blev kørt ned...så tør nu øjnene. Der findes jo masser af kunder som ikke har interesse i en f.eks. Polsk rengøringsdame, så find da dem - og forklar hvorfor du skal have 200 kroner i timen for at pudse vinduer eller lave rengøring.

Og hvis du øffer så meget over det, så husk selv at købe dansk kød hos slagteren, dansk Mælk, dansk pålæg, danske æg, danske jordbær osv. Og lad da endelig være med at køre i en bil som ikke er produceret i Danmark, fordi det er måske produceret i Polen eller endnu værre i Kina.

Og tjek nu lige dit pudsegrej, det er forhåbentlig ikke produceret i Østen eller lign.

Kom videre - find en masse kunder som kan se fornuften i at købe det du tilbyder og til den pris du tilbyder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Øf øf kan du selv gøre jeg køber lokalt når det er muligt.. Og jeg har mange gode kunder det slet ikke det som er mit problem, men det forstår du nok først når du selv trykkes på løn og indtjening.

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg har selv betalt for amino igennem 2 år indtil for en måned siden. Men amino moderator kan hermed slette mig fra dette forum kommer sku ikke til og komme tilbage hertil

DET HAR MODERATOR VIST GLEMT - DU SKULLE MÅSKE MINDE HAM PÅ DET IGEN Wink

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)