Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemap

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 30
Fra  Parasoleksperten.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :D

Hvad er jeres erfaringer mht. sitemap i forhold til google optimering? 

Sitemap go eller no go?

Kom også gerne med et argument hvorfor [:)]

  • Go (83,3%)
  • No go (16,7%)
  • Totalt antal stemmer: 6

Solafskærmning i høj kvalitet - Parasoleksperten.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug det kun hvis det kan forbedre oplevelsen for dine brugere. Hvis du glemmer søgemaskinerne og fokuserer på brugerne så det er nemmere for dem at bruge hjemmesiden så vil søgemaskinerne komme med automatisk. Tænk på de gange hvor Google f.ek.s har ændret på algoritmen og flere hjemmesider er faldet i ranking - fordi de har fokuseret på søgemaskinerne og ikke på brugerne.

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 30
Fra  Parasoleksperten.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det vil jeg bestemt have i mente Smile

Solafskærmning i høj kvalitet - Parasoleksperten.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger altid sitemaps og submitter dem i webmaster tools.
Men det er rigtigt, hvis din side ikke er logisk bygget op og google har svært ved at navigerer siden, så kan et sitemap gøre det svært at identificerer hvor skaden er henne. 

Så brug sitemaps hvis du er sikker på din side er bygget op så Google også kan crawl den naturligt.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Trovatten:
Så brug sitemaps hvis du er sikker på din side er bygget op så Google også kan crawl den naturligt.

Sitemaps skal altid være opdateret så hvis der laves en ny side så bør den også være med. Men hvis siden er bygget op så det er nemt at finde rundt så er sitemaps vel ikke nødvendigt.

Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 30
Fra  Parasoleksperten.dk Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak så vil jeg submitte sitemap til webmaster tools. Smile

Mht. at crawle siden så melder den ingen fejl ved indeksering af siden, så det burde vel være ok? 

Solafskærmning i høj kvalitet - Parasoleksperten.dk

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvilken slags sitemap du mener:

Sitemap på website
Denne type sitemap er en oversigt over dit websiteindhold. Det er til dine besøgende, så de får bedre mulighed for at navigere på dit website. Som en grov tommelfingerregel vil folk have gavn af et sitemap, hvis der er 50 eller flere sider på dit website.

XML sitemap til søgemaskiner
Denne type sitemap er til søgemaskiner, f.eks. til Google, som registreres via Google Webmaster Tools. Formålet med et XML sitemap er, at gøre det tydeligt for søgemaskinerne hvilke sider, der findes på dit website. Om søgemaskinerne så finder det for godt at indeksere websiderne, er en anden sag.

Du har formentlig ikke brug for et XML sitemap og jeg kan kun anbefale det hvis dit website har mange sider, som i 500+. I et XML sitemap har du i øvrigt mulighed for at angive dine siders vigtighed og hvor hyppigt sidernes indhold ændres. Derved fortæller du søgemaskinerne, at du gerne vil have udvalgte sider re-indekseret oftere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)