Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Ghost referrer spam i analytics? - Lav et filter der virker.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du også træt af spam der ødelægger dine Google Analytics rapporter, så kan du få hjælp her.

Som i kan se på billedet herunder er denne Analytics konto blevet ramt af spam, som har stor indflydelse på hvordan denne rapport ser ud, men det kan der heldigvis gøres noget ved fremadrettet. Jeg har længe ledt efter den perfekte metode til, at holde spam ude af mine rapporter og nu har jeg endelig fundet en der virker. 

 


For at identificere Ghost referrer spam skal du gå ind under "Anskaffelse" - "Al-traffik" - "Kilde/medium" og dernæst vælger du hostname under "sekundær dimmension". 

Ghost referrer spam bruger ofte hostnames som (Not set) og andre opfindsomme navne. Så hvis du herunder kan se en masse andre hostnames, som ikke relaterer til dit site, så er det oftest Ghost referrer spam. 

I billedet herunder vil i se en filtreret visning af samme site. Her vil i også kunne se en stor forskel i antal sessioner og heldigvis en lavere afvisningsprocent.





I videoen herunder, viser jeg jer hvordan man opsætter dette filter i Google Analytics og du kan læse meget mere om Referrer Spam her http://www.allankaaber.dk/referrer-spam/

Mvh Allan

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg krydser fingre for at det virker nu. Det er efterhånden en smule trættende at se på alle de spam bots, der bliver ved med at vælte ind.

Tak for at du ville dele med os andre :D

Jeg tillader mig lige at rette i mit eget indlæg her, da jeg kom i tanke om et spørgsmål, som jeg håber der er nogle, der kan svare på.

Hvis disse spam bots kan drille via analytics, er det så også muligt at de kan kravle videre via dine affiliate links og dermed give falske data til din statistik?

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)